Τετάρτη, 27 Μαΐου 2009

Σε απόγνωση στο Μαθράκι, χωρίς θαλάσσια συγκοινωνία

Σε απόγνωση στο Μαθράκι, χωρίς θαλάσσια συγκοινωνία

Του Κωστα Oνισενκο

Εκκληση για άμεση αποκατάσταση της θαλάσσιας συγκοινωνίας τους με το λιμάνι Αγίου Στεφάνου στην Κέρκυρα απευθύνουν οι κάτοικοι των Διαποντίων Νησιών, δηλαδή του συμπλέγματος Μαθρακίου, Οθωνών και Ερείκουσας που βρίσκονται κοντά στο νησί. Οπως περιγράφει στην «Κ» ο κοινοτάρχης Μαθρακίου κ. Γιάννης Αργυρός, εκτός από τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι στις μετακινήσεις και τις μεταφορές εμπορευμάτων, μέχρι σήμερα ούτε ένας τουρίστας δεν έχει επισκεφθεί το νησί.
Τα Διαπόντια συνδέονται διά θαλάσσης με το λιμάνι του Αγίου Στεφάνου της Κέρκυρας, η κατασκευή του οποίου αποτελεί άλλο ένα παράδειγμα της παροιμιώδους ελληνικής προχειρότητας. Το λιμάνι παραμένει κλειστό από τις αρχές Απριλίου.
Λόγω λάθους στην κατασκευή του, τα θαλάσσια ρεύματα κατεβάζουν άμμο και το θέτουν «εκτός λειτουργίας». Κάθε χρόνο τέτοια εποχή τα πλοία δεν μπορούν να προσεγγίσουν στο λιμάνι.

Πρόβλημα μετακίνησης
Για την εξυπηρέτηση των νησιών χρησιμοποιείται εναλλακτικά το λιμάνι της Παλαιοκαστρίτσας στην Κέρκυρα. Ενώ το Μαθράκι απέχει μόλις επτά μίλια από την Κέρκυρα, με τη γραμμή που χρησιμοποιείται σήμερα χρειάζονται τέσσερις ολόκληρες ώρες για να μεταφερθεί κάποιος από το ένα νησί στο άλλο.
«Η σύνδεσή μας με τον Αγ. Στέφανο διακόπτεται κάθε φορά για να γίνουν τα έργα καθαρισμού και εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης. Φέτος αυτά έχουν καθυστερήσει, με αποτέλεσμα να έχουμε σοβαρό πρόβλημα μετακίνησης. Επιπλέον, έχουμε ένα πλοιάριο το οποίο πραγματοποιεί εκδρομές προς το νησί, κανονικά από την 1η Μαΐου. Ακόμα όμως δεν έχει κάνει ούτε ένα δρομολόγιο. Το αποτέλεσμα είναι να μην έχουμε φέτος ούτε έναν επισκέπτη."

Από την πλευρά του ο αντινομάρχης Κέρκυρας κ. Κώστας Λέσσης εξηγεί τους λόγους της καθυστέρησης. «Κάθε χρόνο η νομαρχία Κέρκυρας διαθέτει περίπου 60.000 ευρώ για τις εργασίες καθαρισμού του λιμένα. Φέτος κανένας εργολάβος δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον να αναλάβει το έργο εξαιτίας της χαμηλής τιμής και έτσι αναγκαστήκαμε να επεκτείνουμε τη σύμβαση στις 200.000 ευρώ περίπου με κάποια επιπλέον έργα προκειμένου να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον των επιχειρηματιών, με αποτέλεσμα να καθυστερήσουμε», απαντά στις αιτιάσεις.

Οικονομική καταστροφή
Οπως τονίζει κ. Λέσσης, η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση αντιλαμβάνεται ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι σοβαρό και καταβάλλει κάθε προσπάθεια για την επίλυσή του.
«Προτιμάμε να δίνουμε αυτά τα χρήματα κάθε χρόνο και να στηρίζουμε με όποιον τρόπο μπορούμε αυτά τα νησιά. Ωστόσο, οι διαδικασίες για την ανάθεση έπρεπε να ακολουθηθούν κατά το γράμμα του νόμου», συμπληρώνει.

Κάτοικος και ένας από τους ελάχιστους επιχειρηματίες του Μαθρακίου, ο κ. Κώστας Μάστορας, περιγράφει το πρόβλημα, όπως το βιώνει καθημερινά:
«Εχουμε καταστραφεί οικονομικά, είναι τέλος Μαΐου και δεν έχει πατήσει κανένας στο νησί μας. Σκεφθείτε ότι γενικά το κόστος επιβίωσης στο νησί μας είναι μεγάλο, αγοράζουμε μια παλέτα νερά που κοστίζει 70 ευρώ και αναγκαζόμαστε να δίνουμε άλλα 50 για τη μεταφορά της. Τώρα δε, με την αλλαγή των δρομολογίων, η τροφοδοσία των καταστημάτων και των σπιτιών έχει γίνει πολύ δύσκολη υπόθεση».
Οι κάτοικοι του νησιού απευθύνουν έκκληση μέσω της «Κ» προς κάθε αρμόδια αρχή προκειμένου να βρεθεί σύντομα λύση.

ΠΗΓΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
27.5.09

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis