Παρασκευή 7 Αυγούστου 2009

Το κόστος της ξενάγησης στην Κνωσό


Σε επιστολή του προς την εφμ Βήμα γράφει ο κ. Νικόλαος Παπαδόπουλος :

Πριν από λίγες ημέρες επισκέφτηκα στο πλαίσιο των θερινών μου διακοπών τον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού. Ο θαυμασμός μου για το μεγαλείο της αρχαιότητας διακόπηκε βάναυσα από τη μικροπρέπεια κάποιων νεοελλήνων, που υποτίθεται ότι είναι επιφορτισμένοι με το βαρύ καθήκον της ενημέρωσης των πολιτών σχετικά με τον αρχαιολογικό χώρο.

Μπαίνοντας στον χώρο και χωρίς να ανήκω σε κάποιο γκρουπ άρχισα να κοιτάζω τα εκθέματα. Κατά τη διαδρομή μου, τύχαινε να ακούω μια ξεναγό η οποία ενημέρωνε μια ομάδα Ελλήνων. Σε μια στιγμή και χωρίς να έχουμε ειδοποιηθεί για τίποτα, η ξεναγός ζήτησε από εμένα και τους φίλους μου από 10 ευρώ, για τις υποτιθέμενες «υπηρεσίες ξενάγησης» που μας παρείχε. Της αναφέραμε ότι δεν είμαστε μέλη του γκρουπ και ότι απλά ακολουθούσαμε τον κόσμο γιατί απλά αυτή είναι η πορεία που όλοι ακολουθούν προκειμένου να δουν τα εκθέματα. Επίσης της αναφέραμε ότι κανένας δεν μας έκανε κάποια ενημέρωση για το κόστος της ξενάγησης. Η ξεναγός ήταν ανένδοτη και για την αποφυγή περαιτέρω διαξιφισμών, δώσαμε από 10 ευρώ. Στην ερώτησή μου γιατί δεν μας δίνει κάποια απόδειξη, η ξεναγός μάς είπε ότι δεν μπορεί να κόβει για τόσα άτομα αποδείξεις. Μας είπε, μάλιστα, ότι η Εφορία της παρακρατεί πολλούς φόρους και ότι η «δύστυχη» δεν βγάζει σχεδόν τίποτα από αυτό που κάνει. Οπως καταλαβαίνει κάθε λογικός άνθρωπος, οι ξεναγοί στην Κνωσό βγάζουν καθημερινά χιλιάδες ευρώ και όλα μαύρα. Κανείς δεν μπορεί να ελέγξει πόσα γκρουπ και από πόσα άτομα πληρώνονται, ενώ προφανώς θα φορολογούνται ανάλογα με ένα υποτιθέμενο εισόδημα, του οποίου η δήλωση τίθεται στη διακριτική ευχέρεια του κάθε ξεναγού.

Βγαίνοντας από τον χώρο δεν βρήκα ούτε έναν υπεύθυνο. Παρ΄ όλα αυτά βρήκα κάποια άτομα να περιμένουν σαν αρπακτικά, τα επόμενα θύματα. Ηταν όλοι μέλη του συλλόγου ξεναγών. Είχαν κοστολογήσει μάλιστα και ως ελάχιστη τιμή για τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους τα 10 ευρώ. Τους ρώτησα αν ανήκουν στη Νομαρχία Ηρακλείου, στον αρχαιολογικό χώρο ή σε κάποιον άλλον φορέα και μου απάντησαν ότι ανήκουν στο υπουργείο Πολιτισμού. Στην εύλογη απορία μου αν το υπουργείο τους έχει πει να μην κόβουν αποδείξεις, μου απάντησαν το γνωστό τροπάριο ότι πληρώνουν πολλούς φόρους και εισφορές, δεν τους μένει τίποτα, ενώ είναι πολύ δύσκολο να κόβουν για τόσο κόσμο αποδείξεις.

Οι ξεναγοί λοιπόν έχουν κάνει, με το έτσι θέλω, τον ιερό αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού μαγαζάκι τους, παίρνοντας μαύρα χρήματα, υπό τις ευλογίες μάλιστα του υπουργείου Πολιτισμού.


ΠΗΓΗ ΤΟ ΒΗΜΑ
7.8.09

4 σχόλια:

αντωνης είπε...

χαχαχαχαχα, ας ερθει κανεις να μου ζητησει 10 ευρω για ξεναγηση τωρα που θα παω στην Κνωσο και θα τα πουμε...

Αισχος, αυτο εχω μονο να σχολιασω.

Την καλησπερα μου.

dyosmaraki είπε...

Δεν είναι απίστευτοι Αντώνη μου???
Φαντάσου τι εικόνες αποκομίζουν οι αλλοδαποί επισκέπτες στη χώρα μας....

Καλησπέρες πολλές και με το καλό να πας και να μας φέρεις εντυπώσεις

Ταχυδρόμος! είπε...

Βρε Ελλάδα λέμε τώρα τί ψάχνεις εσύ;

dyosmaraki είπε...

@Ταχυδρόμοοοοος

Ελα ντε!!
Τι ψάχνω???

ShareThis