Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

Το ψαλίδι στις αμοιβές υπαλλήλων, "δώρο" στις αεροπορικές εταιρείες??

ΜΗΔΕΝΙΚΟ όφελος για τα δημόσια ταμεία, «δώρο» άνω των 13 εκατ. ευρώ στις αεροπορικές εταιρείες και πιθανές αναταράξεις στον ελληνικό τουρισμό θα έχουν οι περικοπές επιδομάτων και υπερωριών στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας υποστηρίζουν στελέχη της. 

Σύμφωνα με τους ίδιους, το «ψαλίδισμα» κατά 12% των επιδομάτων και κατά 30% των υπερωριών στην ΥΠΑ δεν θα ωφελήσει τον προϋπολογισμό αλλά μόνο τις αεροπορικές εταιρείες και ιδιαίτερα τις ξένες. Ο λόγος είναι ότι τα χρήματα για να πληρωθούν επιδόματα και υπερωρίες στους 3.250 υπαλλήλους της υπηρεσίας αντλούνται σε μεγάλο βαθμό από τα τέλη που πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρείες για τη χρήση του ελληνικού εναέριου χώρου (τέλη υπερπτήσεως). Οι εταιρείες καταβάλλουν αυτά τα χρήματα στον ευρωπαϊκό οργανισμό Eurocontrol, που ελέγχει την εναέρια κυκλοφορία σε όλη την Ευρώπη, κι εκείνος με τη σειρά του τα καταθέτει σε δύο ειδικούς λογαριασμούς της Τράπεζας της Ελλάδος. Ετσι, αν περικοπεί αυτό το ποσό, είναι σαν να ζητάει η ΥΠΑ λιγότερα χρήματα από τις αεροπορικές εταιρείες.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΥΠΑ, το 2009 το σύνολο των τελών αεροναυτιλίας (υπερπτήσεως) που κατέβαλαν οι αερομεταφορείς ήταν 166 εκατ. ευρώ, ενώ μετά τις περικοπές (για να μειωθούν επιδόματα και υπερωρίες) εκτιμάται ότι θα πληρώσουν λιγότερα από 153 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, το Δημόσιο θα χάσει έσοδα, καθώς οι αμοιβές αυτές φορολογούνται με 40%.
Το ερώτημα είναι γιατί πληρώνονται επιδόματα και υπερωρίες σε όλους τους υπαλλήλους της ΥΠΑ ενώ η συμφωνία με το Eurocontrol ορίζει ότι το ποσό που ζητάει κάθε χρόνο η ΥΠΑ για τέλη υπερπτήσεως (και θα καταβάλλουν οι αεροπορικές) θα χρησιμοποιείται για τη συντήρηση την αναβάθμιση των ραδιοβοηθημάτων (ραντάρ) και αμοιβές καθώς και επιδόματα μόνο όσων σχετίζονται με τον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας. Οι τελευταίοι υπολογίζονται σε περίπου 1.600 υπαλλήλους, μεταξύ των οποίων 650 ελεγκτές, ενώ οι υπόλοιποι είναι ηλεκτρονικοί και υπάλληλοι τηλεπικοινωνιών.
Στελέχη της ΥΠΑ εξηγούν ότι αυτό οφείλεται στο οργανωτικό αλαλούμ στην υπηρεσία, η οποία παίρνει χρήματα απ' όπου βρίσκει προκειμένου να καλύψει τις τρέχουσες ανάγκες. Ο ετήσιος προϋπολογισμός της φθάνει τα 430 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από τρεις πηγές: τον κρατικό προϋπολογισμό, τα τέλη χρήσης αεροδρομίων και τα τέλη αεροναυτιλίας. 

Τα χρήματα
Ομως, η διοίκηση της ΥΠΑ υποχρεώνεται να χρησιμοποιεί -παράτυπα υποστηρίζουν στελέχη της ΥΠΑ- χρήματα από όλες ανεξαιρέτως της πηγές για να καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες.
Ετσι, ενώ τα χρήματα που εισπράττονται από τα τέλη υπερπτήσεως από το Eurocontrol έπρεπε να χρησιμοποιούνται μόνο για δαπάνες αεροναυτιλίας, πληρώνονται με αυτά και επιδόματα σε υπαλλήλους της ΥΠΑ που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο.
Ταυτόχρονα για να πληρωθούν αμοιβές υπαλλήλων αεροναυτιλίας χρησιμοποιούνται χρήματα από τα τέλη χρήσης των αεροδρομίων, ενώ δεν θα έπρεπε

14.3.2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis