Σάββατο, 26 Ιουνίου 2010

Η κατάρρευση των τιμών προκαλεί μεγαλύτερα προβλήματα στον τουρισμό


«Πόλεμος» τιμών με εκπτώσεις που φθάνουν σε υψηλά επίπεδα μαίνεται στα τουριστικά καταλύματα της χώρας.

Στη διαπίστωση αυτή έχει προχωρήσει το προεδρείο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, επισημαίνοντας ότι περιοχές της χώρας πλειοδοτούν έναντι άλλων σε διαφημιζόμενες τιμές ανά ημέρα, συγκρίνοντας ετερόκλητα και μη συγκρίσιμα τουριστικά προϊόντα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ κ. Νίκο Αγγελόπουλο και τον αντιπρόεδρο κ. Ανδρέα Ανδρεάδη, τέτοιες γενικευμένες πρακτικές δεν βοηθούν στην αύξηση της τουριστικής ζήτησης. Ενώ προσφορές που συνοδεύονται με έξτρα παροχές μπορεί να λειτουργήσουν θετικά, η κατάρρευση των τιμών αποτρέπει τον υποψήφιο καλό επισκέπτη (γιατί τον προδιαθέτει αρνητικά επί των προσφερομένων υπηρεσιών) και οδηγεί σε συνολική υποβάθμιση του επιπέδου των τιμών και υπηρεσιών, αλλά ταυτόχρονα και σε ραγδαία μείωση της βιωσιμότητας των ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Κακές υπηρεσίες
Οι εκπρόσωποι των ξενοδόχων θεωρούν ότι οι τιμές είναι κάτι σχετικό και συνδέονται πάντα με την ποιότητα των προσφερομένων υπηρεσιών. Συνεπώς, η απλή αναφορά σε χαμηλές τιμές δε προσφέρει τίποτα το ουσιαστικό, απλά δημιουργεί εντυπώσεις. Η τιμολόγηση κατά τον Σύνδεσμο δεν γίνεται με βάση την εθνικότητα των πελατών. Οι προσφερόμενες τιμές διαφέρουν λόγω όγκου πωλήσεων, χρονική στιγμή πραγματοποίησης της κράτησης, τρόπο και χρόνο πληρωμής και όλων αυτών υπερισχύει ο νόμος της προφοράς και της ζήτησης. Στο πλαίσιο αυτό προειδοποιούν ότι η μείωση των τιμών έχει ένα όριο κάτω από το οποίο, αφ’ ενός μεν, δεν έχει νόημα η επιχειρηματική δραστηριότητα, αφ’ ετέρου δε, μειώνεται επικίνδυνα η ποιότητα. Oταν μειώνονται οι τιμές, η πρώτη προσπάθεια μείωσης του κόστους γίνεται με μείωση προσωπικού, που επιφέρει κακές υπηρεσίες και αύξηση της ανεργίας. Η εκτεταμένη έρευνα, η συλλογή πληροφοριών και οι έγκαιρες κρατήσεις εξασφαλίζουν καλές τιμές, σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ στους καταναλωτές.

Μεγάλη επιλογή
Στην Ελλάδα υπάρχουν περί τις 10.000 ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών και σε πολλά επίπεδα τιμών και 40.000 επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων και διαμερισμάτων. Aρα, συμπεραίνει ότι υπάρχει πολύ μεγάλη επιλογή λόγω αριθμού και διασποράς των επιχειρήσεων και είναι αδύνατη η λειτουργία τύπου καρτέλ για συμφωνία τιμών. Bέβαια, θεωρεί ότι σε ένα τόσο μεγάλο τομέα όπως ο τουριστικός, με τόσο πολλές επιχειρήσεις, αναπόφευκτα θα υπάρχουν και οι κακοί επαγγελματίες, οι «της αρπαχτής». Αυτοί κάνουν κακό στους υπόλοιπους και προτείνει με τη βοήθεια των καταναλωτών και των ενώσεων αυτών, καθώς και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, να καταγγελθούν και να απομονωθούν.

Να σημειωθεί ότι οι ανταγωνιστές του ελληνικού τουρισμού και κυρίως αυτοί εκτός της Ευρωζώνης διαθέτουν πλεονεκτήματα, όπως έλεγχο συναλλαγματικών ισοτιμιών και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, με κυριότερο το εργατικό. Δεν έχουν περιορισμούς για διάφορους τρόπους επιδότησης tour operators και δεν έχουν ανάγκη χορήγησης visa Schengen.

Του Σταθη Κουσουνη
26.6.2010 

(*Bruegel - The Peasant Dance, 1568, Oil on oak panel, 114 x 164 cm; Kunsthistorisches Museum Wien, Vienna) 


www.arthrosyllektis.blogspot.com

3 σχόλια:

Ευρύνοος είπε...

Δέν ξέρω αν είναι κακό αυτό που γίνεται και εις βάρος της ποιότητας, αλλά πρίν χρόνια, είχα δεσμό με μιά κοπέλα απο την Κέρκυρα που εργαζόταν σε ταβέρνα..
η ίδια, μου επμιστεύτηκε οτι έχουν δύο καταλόγους..
έναν για έλληνες, έναν για ξένους..

οι τιμές που είδα, ήταν πολύ ακριβότερες για τους έλληνες!!!

όσο για την ποιότητα, δέν νομίζω να είχαν και διπλές κατσαρόλες..

απλώς μας άρμεγαν κανονικά τόσα χρόνια..
κι έτσι σήμερα θα φαγωθούν μεταξύ τους..

η κρίση χτυπάει παντού, ας ελπίζουμε και στις συνειδήσεις..

καλησπέρα :)

dyosmaraki1 είπε...

@Ευρύνοος

Η μαρτυρία σου είναι σημαντική.

Παρά τα όσα ισχυρίζεται ο κ. Πρόεδρος του ΣΕΤΕ τα ίδια βίωσα και εγώ όταν εργάστηκα ένα φεγγάρι στη Ρόδο.

Τιμές απλησίαστες...και πολλές φορές διφορούμενες...Ούτε καν τιμοκατάλογο στα Ελληνικά δεν είχαν τότε, μόνο στα Σκανδιναβικά...!!!!

Ευρύνοος είπε...

Δυστυχώς στην Κέρκυρα είχαν δύο (εννοώ σε δύο γλώσσες)..
έναν στα ελληνικά γραμμένο κι ένα στην αγγλική..

οπότε ήταν ξεκάθαρα απατεωνιά..

ούτε είχαν κάποιον δίγλωσσο (μην γίνει κανα μπέρδεμα και εκτεθούν, κατάλαβες;)

απο τότε δέν νομίζω να έχει αλλάξει τίποτα..
αλλά δέν γίνεται και κανένα ντού να δούμε τι θα πιάσουν..

ShareThis