Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010

Στις 12 η κρίσιμη συνέλευση για την απεργία


Στα «χέρια» των συνδικαλιστών μετακυλίουν οι εκπρόσωποι του κλάδου την απόφαση για τη συνέχιση ή όχι της απεργίας διαρκείας που ξεκίνησε την προηγούμενη Δευτέρα και έχει στερέψει την αγορά από καύσιμα.Σήμερα στις 12 το μεσημέρι οι 9 Ομοσπονδίες του κλάδου των μεταφορέων θα πραγματοποιήσουν γενικές συνελεύσεις, προκειμένου να αποφασίσουν το μέλλον της απεργίας. Οι πρόεδροι των Ομοσπονδιών δεν έδωσαν σαφείς απαντήσεις για το αν θα εισηγηθούν αναστολή ή όχι της απεργίας, αλλά τόνισαν ότι είναι απλοί «κομιστές» της πρότασης του υπουργείου.

Πηγές του υπουργείου, πάντως, διεμήνυαν αργά χθες το βράδυ πως «το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα ψηφιστεί ως έχει και χωρίς αλλαγές». Αντιθέτως, η ηγεσία του υπουργείου θα είναι ανοιχτή σε έναν παράλληλο διάλογο με τον κλάδο για θέματα ασφαλιστικά, αναπτυξιακά και φορολογικά, τα οποία, αν συμφωνηθούν, θα ενταχθούν σε μελλοντικά νομοσχέδια των αρμόδιων υπουργείων.

Ουσιαστικά στο τραπέζι του διαλόγου βρίσκονται φορολογικές ελαφρύνσεις για ορισμένα χρόνια, προκειμένου να μην απαξιωθεί άμεσα η αξία των αδειών. Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι αν και τους προτάθηκε, οι μεταφορείς αρνήθηκαν την παροχή δεύτερης άδειας για κάθε μία υφιστάμενη. Τόνιζαν, πάντως, ότι η διαδικασία της επίταξης συνεχίζεται κανονικά και δεν πρόκειται να «παγώσει» μέχρι την οριστική λύση της απεργίας.

Η απόφαση να παραπεμφθεί το θέμα στις γενικές συνελεύσεις ελήφθη χθες ύστερα από 3ωρη σύσκεψη, όπου συζητήθηκαν οι προτάσεις που κατατέθηκαν από το υπουργείο Υποδομών σε μία μαραθώνια συνάντηση, η οποία κράτησε πάνω από 4,5 ώρες, μεταξύ του υπουργού Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων Δ. Ρέππα με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ. «Εγώ είμαι κομιστής των προτάσεων. Το βάρος είναι πολύ μεγάλο. Αύριο ας αποφασίσει η γενική συνέλευση», είπε στην «Η» ο πρόεδρος τη συντονιστικής επιτροπής των φορτηγών ΔΧ, Γιώργος Τζωρτζάτος.

Λίγο πριν οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ είχαν δηλώσει με νόημα: «Τίποτα δεν έχει τελειώσει!». Το βασικό σημείο «τριβής» των δυο πλευρών σχετίζεται με την πρόταση της κυβέρνησης να χορηγήσει στους οδηγούς μια επιπλέον δωρεάν άδεια για κάθε μια που έχουν στην κατοχή τους. Οι απεργοί ζητούν αντί για τη δωρεάν άδεια να τους καταβληθεί η χρηματική αξία που τους αναλογεί, αίτημα που η κυβέρνηση δεν αποδέχεται.

Τι ζητούν
Δύο επιπλέον αιτήματα που αφορούν 5ετή μεταβατική περίοδο, και όχι 3ετή που προβλέπει το νομοσχέδιο, αλλά και τη μη διαφοροποίηση των αδειών που κυκλοφορούν σήμερα διατύπωσαν λίγο πριν από τη συνάντησή τους με τον υπουργό Δ. Ρέππα οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. Ειδικότερα ζητούν:

1. Η μεταβατική περίοδος της τριετίας να είναι πραγματική, δηλαδή να ξεκινήσει από την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου και όχι από τον Ιούνιο του 2010, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο.

2. Εξίσωση της σύνταξης όσων έχουν κατοχυρώσει ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα με τους παλιότερους ασφαλισμένους του πρώην ΤΕΒΕ.

3. Στο νομοσχέδιο να υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά για την υπαγωγή τους στον αναπτυξιακό νόμο.

4. Φορολογικές ελαφρύνσεις.

5. Στο επάγγελμα του μεταφορέα να έχουν πρόσβαση μόνο πολίτες χωρών της Ε.Ε.

Ευάγγ. Βενιζέλος
«Υποχρέωση της κυβέρνησης είναι να προστατεύσει το κοινωνικό σύνολο, τη δημόσια υγεία και τη δημόσια τάξη, ο ελληνικός λαός έχει δικαίωμα να κάνει μερικές μέρες διακοπές, ενώ είναι αναγκαίο να μη φθάσουμε στην εφαρμογή της αναγκαστικής απόφασης για επίταξη».

Αυτό δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, με αφορμή τη συνεχιζόμενη απεργία των ιδιοκτητών βυτιοφόρων. Επίσης τόνισε την ανάγκη να διατηρηθεί ο τουρισμός στα υψηλότερα δυνατά επίπεδα, προς όφελος της εθνικής οικονομίας. Παράλληλα, κάλεσε τους απεργούς να επιδείξουν αίσθημα κοινωνικής ευθύνης και εξέφρασε την ελπίδα να λυθεί το πρόβλημα πριν την εφαρμογή της συγκεκριμένης απόφασης της κυβέρνησης, για την οποία είπε ότι καλώς ελήφθη.

Πολιορκία του υπουργείου
Τα εκτεταμένα επεισόδια ακολούθησαν η «συγγνώμη» και η έκκληση για ψυχραιμία

Από χθες νωρίς το πρωί, ιδιοκτήτες ΦΔΧ είχαν συγκεντρωθεί έξω από το υπουργείο Υποδομών - Μεταφορών, όπου προκλήθηκαν σοβαρά επεισόδια. Πάνω από 1.000 ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων «πολιορκούσαν» το υπουργείο και ορισμένοι από αυτούς προσπάθησαν να εισβάλουν στο προαύλιο πηδώντας από τα κάγκελα, με αποτέλεσμα οι διμοιρίες των ΜΑΤ που βρίσκονταν ήδη εκεί να τους απωθήσουν κάνοντας χρήση χημικών.

Επεισόδια σημειώθηκαν και αργότερα όταν κάποιοι από τους συγκεντρωμένους επιτέθηκαν σε δημοσιογράφους και τεχνικούς καναλιών τραυματίζοντας έναν εικονολήπτη, ο οποίος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο. «Συγγνώμη» για το συμβάν ζήτησε αμέσως μετά ο γ.γ. της Ομοσπονδίας Βυτιοφορέων, Άγγελος Φαλάρης, ο οποίος καταδίκασε το περιστατικό και κάλεσε τους συναδέλφους του να είναι πιο ψύχραιμοι.

Αγορά
Χωρίς καύσιμα έμεινε χθες η αγορά καθώς τα βυτιοφόρα παραμένουν ακινητοποιημένα, παρά την επίταξη που αποφασίστηκε προχθές. Μέχρι τις 11 το πρωί κανένα ιδιωτικό Ι.Χ. δεν είχε εφοδιαστεί με καύσιμα, με αποτέλεσμα η αγορά να αντιμετωπίζει σημαντικό πρόβλημα.

Και σήμερα, πάντως, o εφοδιασμός της αγοράς θα γίνει μετ΄εμποδίων, καθώς τα περισσότερα φύλλα πορείας για την πολιτική επιστράτευση οχημάτων και των ιδιοκτητών δεν είχαν επιδοθεί μέχρι αργά χθες το βράδυ।

Της Μαρίας Μόσχου

Πηγή Ημερησία
३०.७.2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis