Κυριακή, 25 Ιουλίου 2010

Απεργιακός "καύσωνας" από τα φορτηγά στους δρόμους

 Οι άδειες ήταν κλειστές από το 1971 και αφορούν περίπου 30.000 φορτηγά οχήματα.
Φόβους για προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς, εν μέσω της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου, προκαλεί η απεργία διαρκείας στην οποία προχωρούν από σήμερα τα ξημερώματα οι οδηγοί φορτηγών και βυτιοφόρων, αντιδρώντας στην απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στο «άνοιγμα» του κλειστού επαγγέλματος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και στη δημιουργία εταιρειών οδικού μεταφορέα.
Aν και αρχικά η απεργία διαρκείας είχε προγραμματιστεί να αρχίσει στις 27 Αυγούστου, οι οδηγοί αποφάσισαν να την ξεκινήσουν άμεσα, γεγονός που ενδεχομένως προκαλέσει προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς, εν μέσω της κορύφωσης της τουριστικής περιόδου.
Οι οδηγοί κατηγορούν την κυβέρνηση για αιφνιδιασμό και επικεντρώνουν κυρίως τις επικρίσεις τους στο θέμα της αξίας της άδειας, σημειώνοντας ότι «το κράτος τους πούλησε τις άδειες σε τριπλάσια αξία από τη σημερινή».
Το σχετικό νομοσχέδιο, που προωθεί το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, συζητήθηκε και εγκρίθηκε την Παρασκευή από το Υπουργικό Συμβούλιο. Με το νομοσχέδιο «ανοίγει» το κλειστό επάγγελμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και προωθούνται εταιρείες οδικού μεταφορέα. Οι άδειες ήταν κλειστές από το 1971 και αφορούν περίπου 30.000 φορτηγά οχήματα.
Οι εταιρείες οδικού μεταφορέα θα έχουν τη μορφή Α.Ε., ή ΕΠΕ και μεταξύ των κριτηρίων λειτουργίας του θα είναι οι οικονομικές τους δυνατότητες, η επαγγελματική τους επάρκεια και η φήμη τους. Για τις παλιές άδειες, εξάλλου, ισχύει μια τριετία προσαρμογής έως το 2013.

Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας
Εν τω μεταξύ ταλαιπωρία για εκατοντάδες επιβάτες έχει προκαλέσει η «λευκή απεργία» την οποία πραγματοποιούν οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, με τις πτήσεις να καθυστερούν από 15 λεπτά μέχρι και δύο ώρες.
Εως χθες νωρίς το απόγευμα, σε 42 πτήσεις από το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» σημειώθηκαν καθυστερήσεις. Η πλειονότητα των πτήσεων στις οποίες παρατηρήθηκε καθυστέρηση αφορούσε προορισμούς του εσωτερικού.
Με καθυστέρηση 40 έως 90 λεπτών πραγματοποιούνταν οι πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού και στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.
Οι κυλιόμενες 24ωρες απεργίες που είχαν εξαγγείλει οι ελεγκτές εναέριες κυκλοφορίας, αρχής γενομένης από τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, κρίθηκαν παράνομες και καταχρηστικές από το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών.
Το Δ.Σ. της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας αποφάσισε σε έκτακτη συνεδρίαση το Σάββατο την αυστηρή τήρηση των διεθνών κανονισμών για τη χωρητικότητα του εναέριου χώρου, επιτρέποντας συγκεκριμένο αριθμό πτήσεων ανά ώρα.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ένωση σημείωσε ότι απορρίπτει στο σύνολό του το σχέδιο νόμου που προωθεί ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, και επισήμανε ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν με τρόπο που θα καθοριστεί τις προσεχείς ημέρες. 

26.7.2010

2 σχόλια:

koulpa είπε...

καλέ δε σε προλαβαίνω.. :):)
για τα προηγούμενα.. οι κοντινοί οικονομικοί μετανάτες έυκολα πάνε κι έρχονται.. αυτοί οι μάυροι (και δεν αναφαίρομαι στο χρώματους) που έρχονται από δύσκολες περιοχές.. εμπόλεμες ζώνες κλπ.. τι θα κάνουν;..
καλά.. τα κληστά επαγγέλματα είναι παράξενη συλληψη.. το λογικό είναι ή όλα ή κανένα.. φαντάζομαι παραοικονομικόι λόγοι υπάρχουν.. :):)
καλημέρα και καλή εβδομάδα :):)

dyosmaraki είπε...

@koulpa

Χα χα χα!
Είναι Δευτέρα πρωί και συνήθως ανεβάζω ό,τι διάβασα μέσα στο ΣΚ.

Για τους μετανάστες μία είναι η ανησυχία μου. Λόγω της κρίσης φεύγουν εκείνοι οι μετανάστες που είχαν ενσωματωθεί στις ευρωπαϊκές κοινωνίες (συνήθως δεύτερης γενιάς) οι οποίοι φοίτησαν στα ευρωπαϊκά σχολεία και συνήθως είναι μορφωμένοι ή τουλάχιστον ήξεραν μια τέχνη και ήταν ασφαλισμένοι, πλήρωναν φόρους. Από την άλλη η ευρώπη γεμίζει με τους μελαψούς μετανάστες οι οποίοι προέρχονται από δύσκολες χώρες, είναι παράνομοι, δεν είναι ασφαλισμένοι και εγκλωβίζονται αφού δεν μπορούν να πάρουν χαρτιά.
Είναι σοβαρό το π΄ροβλημα.
Από την άλλη μαθαίνω πως η ευρώπη μας επιστρέφει αυτούς τους μετανάστες αφού δεν θέλουν να τους κρατήσουν και η μπατηροελλαδίτσα καλείται να λύσει ένα υπέρμετρο πρόβλημα για τα δεδομένα της.

Οσο για τα κλειστά επαγγέλματα, είναι γεγονός πως κάποτε έπρεπε να ανοίξουν. Το ερώτημα είναι πως μπορεί ένας φορτηγατζής ή ένας ταξιτζής που πλήρωσαν την άδεια με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ να δεχτεί να μηδενιστεί η αξία της??? Ειλικρινά δεν ξέρω πως μπορεί να λυθεί το πρόβλημα αλλά σίγουρα θα έχουμε άσχημα ξεμπερδέματα.

Καλή εβδομάδα kulpa μου

ShareThis