Παρασκευή, 13 Αυγούστου 2010

Αγνοούν οι Ελληνες τον αριθμό εκτάκτου ανάγκης 112

Είχατε ένα ατύχημα σε ένα μικρό επαρχιακό δρόμο στην Τοσκάνη. Ακόμα χειρότερα, δεν γνωρίζετε πού ακριβώς βρίσκεστε. Εάν ήσαστε στην Ελλάδα, θα καλούσατε το 100. Ομως στην Ιταλία; Η σωστή απάντηση είναι να τηλεφωνήσετε στο 112, τον αριθμό εκτάκτου ανάγκης που λειτουργεί σε όλες τις χώρες της Ε. Ε., συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Τη σωστή απάντηση θα έδινε μόλις το 7% των Ελλήνων που γνωρίζει την ύπαρξη της γραμμής. Σχεδόν δύο δεκαετίες από την καθιέρωση του ενιαίου ευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης, το 112 εξακολουθεί να είναι άγνωστο για τους περισσότερους των Ευρωπαίων: σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, μόνο το 25% των Ευρωπαίων γνωρίζει το 112, με τους Ιταλούς, τους Ελληνες και τους Βρετανούς να αναφέρουν τον μεγαλύτερο βαθμό άγνοιας (μόλις το 4%, το 7% και το 8% αντίστοιχα ήξεραν για τον αριθμό). Η ίδια έρευνα κατέδειξε ότι το 27% των Eυρωπαίων πολιτών χρειάστηκε να καλέσει έναν αριθμό έκτακτης ανάγκης τα τελευταία πέντε χρόνια. Οι Ελληνες, όπως ήταν αναμενόμενο, επέλεξαν τους εθνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης, δηλαδή 100, 166, 199 και λιγότεροι από το 5% όσων χρειάστηκαν βοήθεια κάλεσαν το 112.

Στην Ελλάδα, το 112 λειτουργεί από το 1999, υπό την ευθύνη της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Οπως είπαν στην «Κ» ο αρχιπύραρχος, διευθυντής στο Κέντρο Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας κ. Διονύσης Βορίσης και η αναπληρώτρια διευθύντρια στη Γ΄ Διεύθυνση της ΓΓΠΠ κ. Μαρία Βαρίνου, στον αριθμό αυτό μπορεί να καλέσει όποιος πολίτης θεωρεί ότι βρίσκεται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης και χρήζει βοηθείας ασθενοφόρου, Aστυνομίας, Πυροσβεστικής ή του Λιμενικού.

Η κλήση μπορεί να γίνει χωρίς χρέωση από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο (ακόμη κι αν το τηλέφωνο δεν έχει μονάδες ή κάρτα SIM). Προσωπικό του ΟΤΕ απαντάει στις κλήσεις στα Eλληνικά, Aγγλικά και Γαλλικά και ανάλογα με τη φύση του περιστατικού, διαβιβάζει το αίτημα στην ανάλογη υπηρεσία. Σύμφωνα με τα στοιχεία κίνησης του 112 στην Ελλάδα, το τρίμηνο Μαΐου - Ιουλίου 2010, εξυπηρετήθηκαν 3.579 περιστατικά. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων (3.098), οι κλήσεις έγιναν από Ελληνες που βρίσκονταν σε ανάγκη και παραπέμφθηκαν για αντιμετώπιση στις αστυνομικές αρχές (2.626 κλήσεις). Οι περισσότερες κλήσεις αφορούν σε τροχαία περιστατικά, ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Βορίση, είναι αρκετές οι περιπτώσεις που το 112 χρησιμοποιείται από λαθρομετανάστες που κινδυνεύουν κατά την είσοδό τους διά της θαλάσσιας οδού στη χώρα μας.

Μεταξύ των περιστατικών που έχουν κληθεί να αντιμετωπίσουν οι αρχές είναι και αυτά περιηγητών σε βουνά που δεν μπορούν να βρουν τρόπο να γυρίσουν στη βάση τους. Αλλωστε, εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια είναι εφικτός ο εντοπισμός της γεωγραφικής θέσης αυτών που καλούν το 112. Μετά την κλήση, το αίτημα διαβιβάζεται στο Κέντρο Επιχειρήσεων Πολιτικής Προστασίας, το οποίο και δίνει σήμα άρσης του απορρήτου και έναρξης της διαδικασίας εντοπισμού μέσω της βάσης δεδομένων των παρόχων της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το τρίμηνο Μαΐου - Ιουλίου χρειάστηκε ο εντοπισμός γεωγραφικής θέσης καλούντων σε 15 περιπτώσεις.

12.8.2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis