Παρασκευή, 1 Απριλίου 2011

Κριτική Olympic Air στο "Ελευθέριος Βενιζέλος" για το ύψος των τελών

Δριμεία επίθεση κατά της Πολιτείας και του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» εξαπέλυσε χθες ο νέος εκτελεστικός πρόεδρος της Olympic Air, Γιάννης Καρακαδάς, εκφράζοντας τη δυσαρέσκεια της πλειονότητας των αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για το ύψος των τελών αεροδρομίου. Κατηγόρησε ευθέως την Πολιτεία για αδυναμία αντιμετώπισης του προβλήματος των υψηλών τελών του «Ελ. Βενιζέλος» τη στιγμή που πριμοδοτούνται, όπως επισήμανε ο κ. Καρακαδάς, οι ξένοι αερομεταφορείς που δραστηριοποιούνται στα περιφερειακά αεροδρόμια, αναφερόμενος στο πάγωμα των τελών αεροδρομίων που αποφασίστηκε και τη φετινή χρονιά.
Οσον αφορά στον προσανατολισμό της εταιρείας, δήλωσε ότι η Olympic Air δεν μπορεί να γίνει αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους αφού οι φόροι του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» είναι δυσβάσταχτοι για τους ελληνικούς αερομεταφορείς. «Εχουμε καταντήσει, τις περισσότερες φορές, το κόστος των αεροπορικών τελών να είναι πολύ χαμηλότερο από τα αεροδρομιακά τέλη. Είναι σκάνδαλο, η κυβέρνηση να ανακοινώνει προνόμια και επιδοτήσεις για αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους, που πετάνε στα περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ το βάρος το πληρώνουν όσες εταιρείες είχαν την ηλιθιότητα να έχουν την έδρα τους στην Αθήνα», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Το θέμα της συγχώνευσης Olympic Air με την Aegean Airlines έχει κλείσει οριστικά, σύμφωνα με τον κ. Καρακαδά, ο οποίος μάλιστα διευκρίνισε ότι η προσφυγή των εταιρειών κατά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, που βάζει φρένο στη συγχώνευση, θα πραγματοποιηθεί προκειμένου να ξεκαθαρίσει το τοπίο αναφορικά με τον τρόπο που εξετάζει η Επιτροπή αντίστοιχες υποθέσεις, αλλά και η διεκδίκηση σημαντικού ποσού από ζημίες που έχουν προκύψει για τις δυο εταιρείες.

Η Olympic Air θα συνεχίσει να προσανατολίζεται στην αγορά εσωτερικού και της νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενώ τονίστηκε χθες ότι η απόφαση για τη ρευστοποίηση των slots προς Λονδίνο, Παρίσι, Βρυξέλλες και Βιέννη ελήφθη με αμιγώς οικονομοτεχνικά κριτήρια. Ενδεικτικά μάλιστα ο κ. Καρακαδάς ανέφερε ότι το δρομολόγιο Αθήνα – Λονδίνο εμφάνισε ζημίες ύψους 15 εκατ. ευρώ το 2010, ενώ αντίστοιχη «τύχη» θα έχουν τυχόν άλλοι ζημιογόνοι προορισμοί.

Η εταιρεία που βρίσκεται σε φάση στρατηγικού σχεδιασμού παρουσίασε χθες τη συνεργασία που ξεκίνησε με τη Cyrpus Airways και την οποία μάλιστα ανακοίνωσε λίγες ημέρες μετά την απόφαση της ανταγωνίστριας Aegean Airlines να ενισχύσει την παρουσία της στην κυπριακή αγορά δημιουργώντας, στο αεροδρόμιο της Λάρνακας, βάση για τρία αεροσκάφη τύπου Airbus.

Της Αλεξάνδρας Κασσίμη
30.3.2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis