Τρίτη 31 Μαΐου 2011

Για τις ΔΟΥ

Σε επιστολή του προς την εφμ Καθημερινή γράφει ο κ. Ευαγγελος Ι. Λαζαριδης - Υφηγητής Πολιτικής Οικονομίας, Μαρούσι:

Κύριε διευθυντά
Πήρα από την αρμόδια ΔΟΥ/Αμαρουσίου ατομική ειδοποίηση ληξιπρόθεσμων χρεών και έσπευσα να δω περί τίνος πρόκειται, διότι πίστευα ότι δεν οφείλω. Αυτό που συνάντησα, όχι λόγω ανεπάρκειας προσωπικού ή δύστροπων φορολογουμένων, αλλά λόγω ανεπάρκειας, στην κορυφή της πυραμίδας, κράτους και αποκεντρωμένων υπηρεσιών, ήταν, επιεικώς, συνωστισμός αγέλης. Ο προϋπολογισμός χρειάζεται περισσότερα έσοδα και το κράτος τα αναζητεί, και σωστά, από την είσπραξη ληξιπρόθεσμων οφειλών και ορθώς πράττει. Αυτό όμως εξαντλείται στον σχεδιασμό, καθώς η εφαρμογή μιας απόφασης είναι διαφορετική από τον επιτελικό σχεδιασμό, απέχει παρασάγγας.

Ημουν στην εφορία Αμαρουσίου στις 9.15΄, υπήρχε κόσμος πολύς που «κρατούσε» τη θέση του, και μόλις έβρισκε κενό, έτρεχε να σταθεί στη σειρά που οδηγούσε στο αρμόδιο τμήμα. Χωρίς αμφιβολία, την ώρα που εγώ πήγα στην εφορία, πρέπει να ήταν γύρω στα 300 άτομα, το υποθέτω από τις «γραμμές φορολογουμένων πάσης ηλικίας και φύλου». Οι περισσότεροι κρατούσαν ατομική ειδοποίηση, όπως αυτή που είχα εγώ. Εφυγα από την εφορία 2.15΄ τελειώνοντας τη μισή δουλειά, για την οποία πήγα. Οι υπόχρεοι καταβολής φόρου ή διεκπεραίωσης φορολογικής υπόθεσης έχουν αφετηρία την είσοδο και κατάληξη: διανομή κατά τμήματα σε παράλληλες σειρές, οι οποίες πάλι ενοποιούνταν σε σειρά, η οποία οδηγεί σε ένα κοινό, για όλους, σημείο της μιας σειράς προς τα ταμεία, πρωτόκολλο, προϊστάμενο ή το δικαστικό τμήμα και επανέρχονται πάλι στην αρχική σειρά, οι περισσότεροι, όπως εγώ. Υπήρχε αδιαχώρητο, αφού και όταν απεχώρησα, υπήρχε πολύς κόσμος με έγγραφα/διπλότυπα στο χέρι στη σειρά εκείνη, μέχρι το σημείο που μπόρεσαν να διεκπεραιώσουν την υπόθεση, για την οποία βρίσκονταν στη ΔΟΥ!

Δεν μπορεί κανείς να κατηγορήσει τους υπαλλήλους: για ανεπάρκεια, αδιαφορία ή οκνηρία, αντίθετα: όλοι τους ήταν υπό καθεστώς σωματικής κόπωσης και ψυχικής πίεσης, και ήταν επαρκής έως και άψογη η συμπεριφορά των υπαλλήλων. Δεν μπορώ να μην επαινέσω το τμήμα δικαστικού μόνο με δύο κυρίες και πλήθος κόσμου όπως και τους υπαλλήλους έκδοσης των διπλοτύπων είσπραξης. Και απευθύνομαι στο οικονομικό επιτελείο του υπουργείου Οικονομικών: Γιατί αυτό το κακό, ο πανικός, η καταπόνηση όλων όσοι βρίσκονται μέσα στην εφορία, όσων φεύγοντας είναι ενοχλημένοι/κουρασμένοι ή να μιλούν, δικαίως, για περιστατικά λειτουργικών αδυναμιών, που δεν της πρέπουν, χώρας στη Ζώνη του Ευρώ, εκ των ανεπτυγμένων της Ευρώπης!

Το πλήθος των περιπτώσεων που έχει η εφορία, και ενδιαφέρει άμεσα τον εισπρακτικό μηχανισμό των εσόδων, μπορούσε να περαιώσει την οφειλή για την οποία εγκαλείται, με την κατάθεση του ποσού που αναφέρεται στην ατομική ειδοποίηση, ή τμήμα του ποσού που θα μπορούσε να ορισθεί με την παραγγελία του ειδοποιητηρίου, στις τράπεζες, ή με ηλεκτρονική κατάθεση. Για όσους είχαν αντιρρήσεις, θα μπορούσαν, αυτοί μόνο, να πάνε στη εφορία, και είναι βέβαιο ότι δεν θα χάσουν χρόνο περισσότερο των 30΄, το κράτος θα εισπράξει ταχύτερα και πολλαπλάσια τα ποσά των οφειλετών. Η σύγχρονη τεχνολογία έχει δυνατότητες απεριόριστες.

Ευαγγελος Ι. Λαζαριδης - Υφηγητής Πολιτικής Οικονομίας, Μαρούσι

31.5.2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis