Σάββατο, 4 Ιουνίου 2011

Που πηγαίνουν οι φόροι των ακτοπλοϊκών εισητηρίων

Πολλοί θεωρούσαν ότι πρόκειται για έναν ακόμα αστικό ή καλύτερα... θαλάσσιο, λόγω του αντικειμένου, μύθο. Απηχεί όμως την πραγματικότητα 100%. Ο λόγος αφορά στους φόρους υπέρ τρίτων που εξακολουθούν να βαρύνουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κατά 27% για τους επιβάτες και κατά 39% για τα οχήματα. Μια και το καλοκαιράκι πλησιάζει, καλό είναι, λοιπόν, να θυμόμαστε ότι οι ναύλοι επιβατών και οχημάτων επιβαρύνονται με:
1) Eπίναυλο 3% (συν ΦΠΑ 13%) για την επιδότηση των δρομολογίων προς τα νησιά της λεγόμενης «άγονης γραμμής» (υπολογίζεται ότι ετησίως το ποσό που συγκεντρώνεται ξεπερνάει τα 25 εκατ. ευρώ).
2) Tέλος για τα Λιμενικά Ταμεία, ύψους 2,78%, επί του συνολικού ναύλου, που ετησίως ξεπερνάει τα 23 εκατ. ευρώ, το οποίο δεν χρησιμοποιείται για την ακτοπλοΐα ή για τη βελτίωση των λιμανιών, όπως θα έπρεπε, αλλά αποδίδεται στους... Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και αξιοποιείται για γενικότερες ανάγκες των περιοχών. Το τέλος αυτό καταβάλλεται ολόκληρο εάν ο ναύλος είναι «πηγαινέλα» ή κατά 2,5% + 13% ΦΠΑ, εφ’ όσον ο ναύλος είναι μόνο προς τη μία κατεύθυνση.
3) ΦΠΑ που για τους επιβάτες είναι 13% και για τα οχήματα 23%. Οι εταιρείες ζητούν να μειωθεί ο ΦΠΑ στο επίπεδο που ισχύει για τις επιχειρήσεις τουρισμού.

Επίσης, τα ναύλα επιβαρύνονταν μέχρι πρόσφατα και από το τέλος υπέρ του Κεφαλαίου Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων (ΚΑΕΟ), αλλά η Βουλή ψήφισε τροπολογία του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων, με την οποία καταργήθηκε, όπως καταργήθηκαν και τα αχθοφορικά και λεμβουχικά τέλη. Πάντως, η κατάργηση του τέλους υπέρ ΚΑΕΟ προκάλεσε την αντίδραση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), η οποία σημείωσε ότι με αυτήν την κίνηση θα μειωθούν τα έσοδα του ΝΑΤ.

29.5.2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis