Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

Συνταξιούχοι και τεκμήρια

Σε επιστολή του προς την εφμ Καθημερινή γράφει ο κ. Ιωάννης Δημάρατος :

Κύριε διευθυντά

Είμαι ένας –από τους πάρα πολλούς σίγουρα– συνταξιούχος πολίτης αυτού του κράτους, που εργάσθηκε στον ιδιωτικό τομέα επί τριάντα οκτώ (38) συναπτά έτη και κατέβαλε –καθ’ ότι μισθωτός– όλες τις υπό των νόμων καθοριζόμενες εισφορές στο ασφαλιστικό ταμείο του καθ’ όλη τη διάρκεια του εργασιακού βίου τους. Θα ήθελα, απευθυνόμενος στον κ. Υπουργό Οικονομικών ή σε οποιονδήποτε άλλον αρμόδιο, να ερωτήσω τα εξής:

1. Πώς είναι δυνατόν να περικόπτεται συνεχώς η σύνταξή μου μέσω των διαφόρων αποφάσεων, αφού χρηματοδότησα το Ταμείο μου πλήρως και αναμένω τώρα να λάβω την ανταποδοτική σύνταξή μου. Είναι ή δεν είναι ανάλγητη πράξη ή, καλύτερα, πράξη κλοπής η αφαίρεση χρημάτων που μου ανήκουν;

2. Οταν κάποιος πολίτης συνταξιοδοτείται, είναι φυσικό τα εισοδήματά του να μειώνονται ξαφνικά. Με τις προηγούμενες απολαβές του ο πολίτης αυτός έχει δημιουργήσει μια κάποια περιουσία, που, κατά τον νόμο, αντιστοιχεί σε κάποια εισοδηματικά τεκμήρια. Οταν εργαζόταν, δεν υπήρχε πρόβλημα. Οταν συνταξιοδοτείται, όμως, είναι πολύ πιθανόν η τεκμαρτή δαπάνη του να υπερβαίνει το δηλούμενο εισόδημά του (που, άλλωστε, όχι μόνο δεν καθορίζεται από τον ίδιο, αλλά αυθαιρέτως μειώνεται).

Τόσο δύσκολο είναι να προβλεφθεί ειδική και απόλυτα τεκμηριωμένη παράγραφος για τα ισχύοντα τεκμήρια για τους συνταξιούχους; Ή μήπως πρέπει να πωλήσουν την περιουσία που απέκτησαν επειδή κατέληξαν συνταξιούχοι; Αλλωστε, λογικά, όλοι εκεί θα φθάσουμε.

Ιωαννης Δημαρατος / Παπάγου

8.10.2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis