Πέμπτη, 21 Ιουλίου 2011

Περικοπές δρομολογίων του ΟΑΣΑ από 23 Ιουλίου

Η οικονομική κρίση φαίνεται ότι περιόρισε τους στόχους για ενίσχυση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στην πρωτεύουσα. Για πρώτη φορά ύστερα από μία δεκαετία, κατά την οποία όλοι οι φορείς έκαναν λόγο για αύξηση της χρήσης των ΜΜΜ στο 50% των συνολικών μετακινήσεων, ο ΟΑΣΑ επισημαίνει ότι στόχος είναι οι αστικές συγκοινωνίες να αποκτήσουν έως το 2013 το 45% του μεριδίου των «ταξιδιών» εντός της πόλης. Στο ίδιο «εκπτωτικό» κλίμα ο ΟΑΣΑ ανακοινώνει σημαντικές περικοπές σε λεωφορειακές γραμμές, τη στιγμή που τα παράπονα επιβατών για τη λειτουργία των λεωφορείων αυξάνονται συνεχώς.

Στις αρχές του έτους
Οι πρώτες περικοπές δρομολογίων σημειώθηκαν στις αρχές του έτους και είχαν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Παρά το γεγονός ότι επισήμως οι περικοπές και οι τροποποιήσεις δρομολογίων αποτελούν αμιγώς συγκοινωνιακές επιλογές, η ανάγκη για περιστολή των λειτουργικών δαπανών των συγκοινωνιακών φορέων φαίνεται να έχει παίξει έναν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στον επανασχεδιασμό του δικτύου.
Συνολικά ανακοινώθηκε η αναστολή λειτουργίας, από τις 23 Ιουλίου, 28 γραμμών, οι 13 με την αιτιολογία της επικάλυψης από άλλο μέσο, οι 10 λόγω χαμηλής επιβατικής κίνησης και οι 5 λόγω επανασχεδιασμού. Γνώμονας για τις περικοπές αυτές είναι, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, ο επανασχεδιασμός του πλέγματος δρομολογίων, ώστε να μην παρατηρούνται επικαλύψεις μέσων σταθερής τροχιάς με επίγεια μέσα, αλλά και η πληθυσμιακή μετατόπιση προς αναπτυσσόμενα προάστια. Ο ΟΑΣΑ επισημαίνει ότι παρατηρείται έντονη κίνηση στα βόρεια και βορειοανατολικά προάστια (Μαρούσι, Πεύκη, Ηράκλειο, Μελίσσια, Βριλήσια, Κηφισιά κ. ά.), στις νοτιοανατολικές περιοχές όπως είναι το Π. Φάληρο, η Γλυφάδα, η Βούλα, η Βουλιαγμένη, καθώς επίσης και στα Μεσόγεια. Αντιθέτως σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ περιορίζεται η κίνηση στον Δήμο της Αθήνας, στον Δήμο Πειραιά και τους «προσφυγικούς» δήμους (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Νίκαια, Ταύρος, Καισαριανή, Αιγάλεω, Νέα Ιωνία, Δάφνη και Μεταμόρφωση). Την ίδια στιγμή, λαμβάνονται υπόψη για τον επανασχεδιασμό των δρομολογίων μετακινήσεις και λειτουργία νέων εγκαταστάσεων όπως νοσοκομεία, εκπαιδευτικά ιδρύματα, υπουργεία, εμπορικά κέντρα κ. ά.

Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να επιφέρουν σημαντική μείωση της διανυόμενης διαδρομής για τα λεωφορεία και μείωση του λειτουργικού κόστους (μείωση βαρδιών, κατανάλωσης καυσίμου κ. λπ.). Ενισχύεται παράλληλα η σύνδεση των επίγειων μέσων προς τους σταθμούς μετρό και ΗΣΑΠ. Στόχος του ΟΑΣΑ είναι η ενίσχυση των συχνοτήτων των λεωφορείων, ο περιορισμός του χρόνου διαδρομής και η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Ανησυχία ωστόσο προκαλεί το γεγονός ότι μόλις το 32% - 35% των μετακινήσεων που πραγματοποιούνται εντός της πόλης έως το τέλος του 2011 θα αναλογούν σε μετακινήσεις με ΜΜΜ, καθώς το ποσοστό παραμένει στάσιμο εδώ και πολλά χρόνια. Υπολογίζεται ότι σε καθημερινή βάση θα πραγματοποιούνται 3 εκατ. μετακινήσεις με τις αστικές συγκοινωνίες, ενώ τα μέσα της ΟΣΥ «Οδικές Συγκοινωνίες» (λεωφορεία και τρόλεϊ) αναμένεται να αναλάβουν το 60% της ημερήσιας επιβατικής κίνησης των αστικών συγκοινωνιών (περίπου 2 εκατ. επιβάτες).

21.7.2011

Σχόλιο δικό μας :
Στα στατιστικά που έβγαλαν οι αρμόδιοι όταν μιλούν για χαμηλή επιβατική κίνηση έχουν αφαιρεθεί άραγε οι ημέρες των απεργιακών κινητοποιήσεων των υπαλλήλων του ΟΑΣΑ, η μη εκτέλεση δρομολογίων λόγω κλεισίματος κεντρικών οδικών αρτηριών ή του κέντρου, άλλοι παράγοντες όπως εκτέλεση έργων από διάφορες ΔΕΚΟ όπου εμποδίζονται τα δρομολόγια κλπ???????

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis