Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012

Μάρκετινγκ με κοινωνικά δίκτυα

Οι διαδραστικές ικανότητες του Διαδικτύου έχουν ουσιαστικά αλλάξει τις σχέσεις μεταξύ πελάτη και επιχείρησης. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι εξαιρετικά αγαπητά από τους καταναλωτές, προσφέροντας πολλά πλεονεκτήματα. Υπηρεσίες όπως Facebook, Twitter κ. λπ. παρουσιάζουν όλο και περισσότερη αύξηση επισκεπτών. 

Σ’ αυτή τη νέα εποχή της εικονικής επικοινωνίας, η κοινωνική δικτύωση παίζει σημαντικό ρόλο για το μάρκετινγκ των επιχειρήσεων. Ενα πρόγραμμα μάρκετινγκ σε ό, τι αφορά τα κοινωνικά δίκτυα ανήκει σήμερα σε κάθε καλή στρατηγική της επιχείρησης. Ετσι, πρέπει να βρεθούν νέα θέματα, ώστε να αξιοποιηθούν εντελώς νέα τμήματα πελατών. Οποιος δραστηριοποιείται στην αγορά με καλές αποδόσεις και μοναδικά χαρακτηριστικά πρέπει να φροντίζει για καλά σχόλια και φανατικούς πελάτες, οι οποίοι να είναι ενεργοί υποστηρικτές της επιχείρησης. Γι’ αυτό είναι σημαντικό για τις επιχειρήσεις, όσο το δυνατόν ταχύτερα, να εξοικειωθούν με αυτά τα νέα δεδομένα, δηλαδή να συμμετέχουν ενεργά σε online συζητήσεις και να διαμορφώνουν, σε μεγάλο βαθμό, το περιεχόμενό τους.

Μόνον όποια επιχείρηση έχει παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα είναι υποψήφια να προταθεί στη συνέχεια. Δημιουργήστε αξιοπιστία, ενθουσιασμό και εξαιρετικές αποδόσεις. Γίνεται μοναδική επιχείρηση. Παρέχετε στους πελάτες σας κάτι με το οποίο μπορούν να δημιουργήσουν ένα προφίλ. Τότε η επιχείρησή σας έχει την ευκαιρία να προταθεί. Δημιουργήστε κατ’ αρχάς τις προϋποθέσεις για ένα θετικό διάλογο και φροντίστε να υπάρχουν πάντα καλοί λόγοι για κοινωνική διάχυση. Γι’ αυτόν τον λόγο αντιδράστε ανάλογα στα σχόλια στο Διαδίκτυο. Ευχαριστείτε αυτούς που διατυπώνουν θετικά σχόλια για την επιχείρησή σας και απαντάτε σε αυτούς που έχουν παράπονα για την επιχείρησή σας με στόχο την ικανοποίηση των παραπόνων. Μια κακή φήμη διαδίδεται πολύ γρήγορα στο Διαδίκτυο. Η online φήμη είναι σήμερα όλο και πιο σημαντική. Αυτή προάγει την αξιοπιστία του πελάτη και τη συμπεριφορά για θετικές προτάσεις σχετικά με την επιχείρηση.

Ενδιαφέροντα και καινοτόμα θέματα διαχέονται στο Διαδίκτυο πολύ γρήγορα. Οι επιχειρήσεις πρέπει να αντιμετωπίζουν τα αρνητικά σχόλια στο Διαδίκτυο ως ευκαιρίες για να βελτιωθούν. Πρέπει να βλέπουν αυτά τα σχόλια ως ανέξοδες συμβουλές προς την επιχείρηση. Γι’ αυτό είναι σημαντική για τις επιχειρήσεις η υιοθέτηση των online αξιολογήσεων. Αυτές προσφέρουν τα παρακάτω οφέλη στην επιχείρηση: 
-Πρώτον, οι καταναλωτές καθίστανται πιο ευνοϊκοί προς την επιχείρηση όταν τους ζητείται η γνώμη τους. 
- Δεύτερον, η επιχείρηση έχει σχόλια σε πραγματικό χρόνο και, έτσι, μπορεί να καλύψει τις ελλείψεις της. 
- Τρίτον, από διεθνείς εμπειρικές έρευνες προκύπτει ότι οι επιχειρήσεις που ακολουθούν αυτή τη διαδικασία έχουν αύξηση των πωλήσεών τους. 
- Και τέταρτον, προσφέρονται ανέξοδα νέες ιδέες από τους πελάτες. Οποιος σήμερα αγοράζει, καταναλώνει ή επενδύει εμπιστεύεται περισσότερο τις συμβουλές του περιβάλλοντός του και τις πληροφορίες που αλιεύει από σχετικούς με το θέμα διαδικτυακούς τόπους. Ενα είναι σήμερα σίγουρο ότι ισχύει. 

Η σημασία της κοινωνικής διάχυσης όλο και αυξάνεται δυναμικά. Οι επιχειρήσεις σήμερα λόγω της οικονομικής ύφεσης πρέπει να δείχνουν ότι ανήκουν στις πραγματικά καλές επιχειρήσεις. Αυτό δεν πρέπει να υποστηρίζεται από την επιχείρηση, αλλά από τους πελάτες της. Γι’ αυτό οι επιχειρήσεις πρέπει να έχουν ως πρωταρχικό σκοπό στα επιχειρηματικά σχέδιά τους την κοινωνική διάχυση. Οι φανατικοί πελάτες είναι οι καλύτεροι πωλητές. Εχουν τη μεγαλύτερη δύναμη πειθούς και τις χαμηλότερες δαπάνες διασποράς.

Του Νικοάου Παπαβασιλείου (*Ομότιμος καθηγητής Μάρκετινγκ, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών)

28.1.2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis