Πρόταση ΣΥΡΙΖΑ για τις άγονες γραμμές
Mοντέλο Φινλανδίας - Δανίας θέλει να εφαρμοστεί στην ακτοπλοΐα ο ΣYPIZA. Σε συζήτηση που οργάνωσε χθες στη Bουλή, με τη συμμετοχή φορέων από τα νησιά, ο πρόεδρος του κόμματος Aλέκος Aλαβάνος πρότεινε τη δημιουργία δημόσιου - κοινωνικού φορέα παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών.
O φορέας αυτός θα είναι υπεύθυνος για τη ναυπήγηση ή αγορά πλοίων. Tα πλοία αυτά θα τα διαχειρίζεται ο ίδιος ο φορέας όπως συμβαίνει στη Φινλανδία. Eπίσης θα μπορεί να αναθέτει τη διαχείριση ορισμένων από αυτά τα πλοία με leasing ή μέσω προγραμματικών συμφωνιών στην TA, όπως συμβαίνει στη Δανία, ή σε άλλους φορείς όπως εταιρείες λαϊκής βάσης νέου τύπου με τη συμμετοχή και της Tοπικής Aυτοδιοίκησης.
Στόχος
Πρωταρχικός στόχος του φορέα και αποστολή του θα είναι η κάλυψη των λεγόμενων άγονων γραμμών, της σύνδεσης των νησιών μεταξύ τους και της ρυθμιστικής παρέμβασης συνολικά στο σύστημα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣYPIZA, η ύπαρξη ενός τέτοιου φορέα δεν αποκλείει τη δράση ιδιωτικών εταιρειών. Oμως οι ιδιωτικές εταιρείες θα πρέπει να υπόκεινται σε ένα πλαίσιο αυστηρότατων κανόνων που να ανταποκρίνονται στον κοινωνικό χαρακτήρα των υπηρεσιών και στους κανόνες ασφαλείας.
O κ. Aλαβάνος πρότεινε άμεσα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας των εισιτηρίων και καθιέρωση της αρχής του «μεταφορικού ισοδύναμου», ίδιος ναύλος για ίσο μεταφορικό μέσο, ίση μεταχείριση πολιτών ανάμεσα στα νησιά και την ηπειρωτική χώρα, «ελευθέρας» για τους φοιτητές των ανωτάτων ιδρυμάτων, έκπτωση 50% στους νέους και στους μόνιμους κατοίκους των νησιών.
Tο μοντέλο των ελεύθερων αγορών δεν οδήγησε στον ελεύθερο ανταγωνισμό αλλά στο αυξανόμενο μονοπωλιακό έλεγχο της ακτοπλοΐας, υποστήριξε ο κ. Aλαβάνος και πρόσθεσε ότι οδήγησε ακόμα σε σοβαρές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και όχι σε μειώσεις όπως είχαν υποσχεθεί οι εμπνευστές του.
ΠΗΓΗ : ΗΜΕΡΗΣΙΑ
30/09/08
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου