Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009

Για τον πολιτισμό (Δ.Γαλάνη από το "είμαι ακόμα αθώα")

- Υπάρχει πολιτισμός; «Οχι. Λυπάμαι που το λέω έτσι ωμά και ξερά αλλά έτσι είναι.Σαφώς υπάρχουν εξαιρετικά πολιτιστικά προϊόντα.Ανθρωποι που παράγουν πολιτισμό, εξαιρετικά σημαντικοί, και μάλιστα για το μέγεθος της χώρας υπερ-υπάρχουν. Πολιτισμός όμως στη χώρα δεν υπάρχει. Επειδή πολιτισμός δεν είναι μόνο αυτό. Είναι και ποιος θα τον δεχθεί.Και οι συνθήκες... παραγωγής του. Ενας άνθρωπος που πραγματικάπαράγει πολιτισμό στην Ελλάδα είναι σαν τον κατάδικο που με τη βαριά σπάει πέτρες.Λυπάμαι,αλλά αυτό δεν είναι πολιτισμός».

- Εσείς τι κάνετε για αυτό; «Εγώ τον πολιτισμό έτσι όπως τον αντιλαμβάνομαι τον... εξασκώ από το πώς θα βγάλω το σκυλί μου βόλτα και θα μαζέψω τις ακαθαρσίες του ως και το πώς θα βγω να τραγουδήσω. Απευθύνω το έργο μου με ειλικρίνεια στον κόσμο. Βάζω τα...καλύτερά μου ρούχα.Ετσι έχω μάθει από τη μάνα μου. Βασανίζομαι πάρα πολύ. Οπως κάθε άνθρωπος που θέλει να είναι έτσι.Θα μπορούσα να τα ξεπετάω.Αλλά αυτό είναι πέρα από τη φύση μου.Οσοι είμαστε που σκεφτόμαστε έτσι- και είμαστε αρκετοί- είμαστε ένα κομμάτι ενός λαού που υπάρχει σε ανύποπτα μέρη. Ενα κομμάτι που βασανίζεται. Με τη μυρωδιά οδηγούμαστε στους ανθρώπους που καταλαβαίνουμε ότι μας καταλαβαίνουν. Που έχουμετον ίδιο κώδικα επικοινωνίας και αντίληψης της ζωής».

- Οι πολιτικοί τι ρόλο παίζουν; «Ολοι οι πολιτικοί σε αυτή τη χώρα- εύχομαι τώρα να αλλάξει κάτι ,ενώ ξεκινούν με καλές προθέσεις, τους τρώει η μαρμάγκα στον δρόμο. Επειδή αρχίζουν τη λαϊκίστικη πολιτική. Να μη γίνουν δυσάρεστοι, να μη χάσουν την πελατεία τους,και αρχίζει και τους τραβάει η λάσπη. Και κατά τη γνώμη τους ασκούν πολιτική για το μεγαλύτερο μέρος του λαού ενώ είναι το τελείως το αντίθετο».
 
- Τι περιμένετε από τον νέο υπουργό Πολιτισμού;

«Κατ΄ αρχάς να πω ότι χάρηκα πάρα πολύ που είδα τον κ.Γερουλάνο επειδή γνωρίζω πολύ καλά τον πολιτισμό αυτής της οικογένειας. Να του ευχηθώ- επειδή είναι ένα δύσκολο υπουργείο- να κάνει τα καλύτερα.Δεν είναι απλό,το ξέρω,αλλά πραγματικά όλοι μας έχουμε μεγάλη αισιοδοξία για αυτό που θα συμβεί και θα πρέπει να συμβεί.Εύχομαι στη νέα κυβέρνηση δύναμη να το κάνει.Να μη μείνει μόνο σε αυτή την ωραία πρώτη παρουσία.Δεν θέλω να συμβεί. Πιστεύω ότι μιλώ σαν τον μέσο Ελληνα.Δεν αντέχουμε άλλο.Δεν πάει άλλο».

Μέρος συνέντευξης της Δήμητρας Γαλάνη στον Γιώργο Σκινζά από το άρθρο "Είμαι ακόμη αθώα"
Πηγή Το Βήμα
11.10.09

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis