«Μένουμε Ελλάδα», αλλά πώς;
Κύριε διευθυντά
Διάβασα με πολύ ενδιαφέρον τη σύντομη ανακοίνωση του ΕΟΤ για τη νέα διαφημιστική καμπάνια –που αισιοδοξεί να μας πείσει να «μείνουμε Ελλάδα»– έτσι όπως αυτή δημοσιεύθηκε σε οικονομικά φύλλα εφημερίδων ευρείας κυκλοφορίας.
Πέραν του οικονομικού μέρους της, σημείωσα τους στόχους: ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού, τουριστική συνείδηση, εθελοντισμός, πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού.
Κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού, που βαίνει προς τη λήξη του, έτυχε να συζητήσουμε με πολλούς φίλους, Ελληνες και μη, τις εντυπώσεις τους από τα παραθεριστικά θέρετρα όπου βρέθηκαν, τις υπηρεσίες που τους παρασχέθηκαν και την ποιότητα των «διακοπών» τους. Ο απολογισμός, πικρός. Η δυσαρέσκεια μεγάλη. Η απογοήτευση, εμφανής. Η ελπίδα μηδαμινή. Η ουσία, ανυπαρξία τουριστικής συνείδησης.
Χωρίς να απαριθμήσω το πλήθος των ποικίλων, αρνητικών επί το πλείστον, εντυπώσεων, θα ήθελα να παραμείνω στο θέμα της τουριστικής συνείδησης. Αναφερόμαστε σε ποιους; Στους επιχειρηματίες τουρισμού ή στους τουρίστες; Σε αυτούς που δηλώνουν «ειδικοί» να ικανοποιήσουν τις ελπίδες του εκάστοτε «διακόπτοντα» την εργασία ή την καθημερινότητά του, σε αναζήτηση ανάπαυλας ή σε εκείνους που επιδιώκουν την ανάπαυλα; Σε αυτούς που χωρίς γνώση, εκπαίδευση, προσόντα, ικανότητες, δεξιότητες, διάθεση, φιλανθρωπία κόπτονται ότι ασχολούνται με την προσφορά ευχαρίστησης στον συνάνθρωπο, ή στον υποκείμενο, κάθε φορά, στη βιαιότητα της έλλειψης ποιότητας, αισθητικής, ανθρωπιάς, αξιοπρέπειας;
Η καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης, όπως και της εθελοντικής προσφοράς, αφορά πρωτίστως τους επιχειρηματίες τουρισμού. Αφορά εκείνους που επιλέγουν να ασχοληθούν με την παροχή υπηρεσιών προς τον Ευρωπαίο ή κοσμοπολίτη συμπολίτη τους. Με άλλα λόγια, η καμπάνια οφείλει να αναφερθεί σε αυτούς και λιγότερο στον «καταναλωτή». Ο οποίος, επειδή δεν γνωρίζει –δεν τον δικαιώνουμε, αλλά τον δικαιολογούμε, ελλείψει σχετικής παιδείας– ανέχεται, σε βαθμό αντίστοιχο της αγνωσίας ή ημιμάθειας ή μετριοφροσύνης – την κακή ποιότητα τουριστικών παροχών.
Προκειμένου η Ελλάδα να εξελιχθεί σε «τουριστικό προορισμό» πρώτης ανάγκης, απαιτείται επιμόρφωση –ή ακόμη καλύτερα, μόρφωση– όλων όσοι «μεριμνούν και τυρβάζουν» περί των ξενίων παροχών. Η προς αυτήν την κατεύθυνση επένδυση κονδυλίων του ύψους που εξοικονόμησε ο ΕΟΤ μπορεί τότε μόνον να δικαιολογηθεί, αλλά και να δικαιώσει τις επιλογές και αποφάσεις των εκάστοτε αρμοδίων προσώπων.
Βασιλεια Κατσανη / Κηφισιά
Πηγή : εφμ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
6 σχόλια:
Καλοριζικο!!!
Ενδιαφερον το θεμα, θα μου επιτρεψεις να το σχολιασω καποια αλλη στιγμη.
Απλα μπηκα για να ευχηθω.
Καλησπερες!!!
:)
Ποδαρικό έκανες Αντώνη....Χρειάζεται κέρασμα λοιπόν (επιφυλάσσομαι)
Σε ευχαριστώ πολύ για τις ευχές...
Θα ανεβάσω σιγά σιγά όσα παλιά αποκόμματα εφημερίδων έχω συγκεντρώσει (και είναι πολλά).
Ισως να είναι ανακατεμένα παλιά και νεότερα θέματα, αλλά μέχρι να ολοκληρώσω το ανέβασμα και να τα φτιάξω θα είναι λίγο μπερδεμένα...
Γουρλης παντως ειμαι (για τους άλλους σιγουρα)
Οσο για το κερασμα, "μην ταξεις τ' αγιου κερι και στο παιδι κουλουρι", το εχεις ακουσει φανταζομαι.
Τα σκαναρεις;
Και μια προτασουλα, καλο ειναι να το προμοταρεις το νεο blog και απο το dyosmaraki.
:)
Αμεεεε!
Οσο για ένα κουλούρι ισχύει το τάξιμο...(αστειεύομαι φυσικά).
Εγκαίνια χωρίς ρακή δεν γίνονται!!!
Στην αρχή είπα να τα σκανάρω αλλά τελικά τα ψάχνω στο διαδίκτυο αφού είχα κρατήσει την ημερομηνία πάνω στα αποκόμματα. Είναι όμως πάρα πολλά.
Οσο για το promotion είπα πρώτα να ανεβάσω ένα μεγάλο μέρος των άρθρων και μετά, αφού κάποια ίσως να μην είναι τόσο επίκαιρα
Μόνο σε εσένα το έχω πει και να που μου έκανες ποδαρικό...
μαιλ
ΟΚ
Δημοσίευση σχολίου