Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2009

Κλείνει Τμήμα Νεοελληνικών στο Σίδνεϊ

«Οταν είμαι Κέιτ σημαίνει ότι είμαι με τους ανθρώπους που συνάντησα μετά το γυμνάσιο και στο πανεπιστήμιο. Οταν είμαι Κέιτι σημαίνει ότι είμαι με φίλες μου που τις ξέρω πολλά χρόνια. Οταν είμαι Κατερίνα σημαίνει ότι είμαι με τη γιαγιά μου. Οταν είμαι Καθλίν σημαίνει ότι είμαι στο μάθημα στο πανεπιστήμιο με τους ανθρώπους που συναντώ εκεί. Οι πιο πολλοί άνθρωποι με φωνάζουν Καθλίν αντί για Κέιτι ή Κέιτ. Τώρα δεν ξέρω τι όνομα να πω όταν συστήνομαι».

Το κείμενο αλιεύτηκε από το τελευταίο τεύχος του περιοδικού «Καθρεφτάκι», που εκδίδει το Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Νέας Νότιας Ουαλλίας του Σίδνεϊ. Στην κυριολεξία «τελευταίο» τεύχος, καθώς το Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών του πανεπιστημίου καταργείται, ακολουθώντας την πορεία πολλών αντίστοιχων τμημάτων πανεπιστημίων του εξωτερικού. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρυτανείας, η απόφαση ελήφθη εξαιτίας του χαμηλού ενδιαφέροντος από φοιτητές. «Ωστόσο, έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να εξασφαλιστεί ότι οι περισσότεροι φοιτητές που είναι εγγεγραμμένοι στο πρόγραμμα θα κατορθώσουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους έως το 2011. Τα μαθήματα ελληνικής γλώσσας θα καταργηθούν σταδιακά μέσα στα επόμενα δύο χρόνια», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση. Το ακαδημαϊκό έτος 2008-2009, τα μαθήματα του τμήματος παρακολουθούσαν 83 φοιτητές, 39 από τους οποίους ήταν γραμμένοι στα μαθήματα της ελληνικής γλώσσας. Το πρόγραμμα προσφέρει επιπλέον ένα μάθημα γενικής παιδείας σχετικό με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό στην αγγλική γλώσσα, το οποίο παρακολουθούσαν 142 επιπλέον φοιτητές από όλες τις σχολές του πανεπιστημίου.

Το γεγονός έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στην ελληνική κοινότητα του Σίδνεϊ - φοιτητές μάλιστα πραγματοποίησαν χθες διαδήλωση ζητώντας την αναίρεση της απόφασης του πανεπιστημίου. Η αλήθεια, ωστόσο, είναι ότι αυτή δεν έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία. Ο κίνδυνος είχε διαφανεί ήδη από τον περασμένο Απρίλιο, οπότε και η καθηγήτρια της Σχολής δρ Κυριακή Φραντζή είχε με επιστολή της απευθύνει έκκληση στους ανά τον κόσμο ελληνιστές, στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού, την ελληνική πολιτεία και τους Ελληνες πανεπιστημιακούς να λάβουν άμεσα θέση στο θέμα. Προφανώς, η έκκλησή της δεν «ακούστηκε» ώς εδώ.

Το πλήγμα, πάντως, είναι ισχυρό για τις ελληνικές σπουδές στην Αυστραλία. Τον Ιανουάριο του 2001, το Πανεπιστήμιο του Αρμιντέιλ της Νέας Αγγλίας επίσης κατήργησε την έδρα του Τμήματος Νεοελληνικών Σπουδών για οικονομικούς λόγους. Εκείνο ήταν το αρχαιότερο Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών της Αυστραλίας, με έτος ίδρυσης το 1968. Τότε, τους φοιτητές του καταργηθέντος τμήματος του Αρμιντέιλ είχε δεχθεί το Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Νέας Ν. Ουαλλίας...

Της Λινας Γιανναρου

ΠΗΓΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

16.9.09

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis