Τετάρτη, 18 Μαΐου 2011

Γιορτή ελληνικών προϊόντων στο Σύνταγμα

Παπούτσι έντεκα χιλιάρικα, εισαγωγής, μπουφανάκι εννέα καφετούλια, παντελόνι με τα ABC του, την τσίγκινη ταμπελίτσα του, εισαγωγής κι αυτό, τσιγάρο παφ και τάλιρο, έλεγε ο Λαλάκης – Παπαναστασίου στην εκστρατεία «ο Επιμένων ελληνικά» το 1983. Τρεις δεκαετίες αργότερα, η κατανάλωση ελληνικών προϊόντων επανέρχεται στο προσκήνιο σαν μια λύση στο οικονομικό αδιέξοδο. Η αύξηση της κατανάλωσης εγχωρίως παραγόμενων προϊόντων λογικά θα δημιουργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας, «επιστρέφοντας» στους πολίτες με ένα τρόπο την αξία των χρημάτων που ξόδεψαν. 

Με αυτή τη λογική, σε μια προσπάθεια να προστατέψουν τις ελληνικές επιχειρήσεις που κλείνουν η μία μετά την άλλη, το «Κίνημα πολιτών -καταναλώνουμε ό, τι παράγουμε», η εταιρεία ΕΣΤΙΑ στην οποία συμμετέχουν φορείς του κλάδου τροφίμων και ποτών και το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων συνεργάζονται και διοργανώνουν τη Δευτέρα και την Τρίτη 30 και 31 Μαΐου στην πλατεία Συντάγματος, την πρώτη γιορτή Ελληνικού Διατροφικού Πολιτισμού με τίτλο «Ελληνικές γευστικές διαδρομές». Από τις 9 το πρωί έως τις 8 το βράδυ, περισσότερες από 60 ελληνικές επιχειρήσεις θα παρουσιάσουν τα προϊόντα. Στη διάρκεια του διημέρου θα πραγματοποιηθούν και παράλληλες εκδηλώσεις, όπως η παρασκευή μιας τεράστιας ελληνικής σαλάτας από 100 σεφ της Λέσχης Αρχιμαγείρων, μαθήματα γευσιγνωσίας ελαιολάδου για αρχάριους, δημιουργία μιας υδρογείου από φρούτα και λαχανικά, παρουσίαση προτάσεων για υγιεινό πρωινό στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Καλημέρα Breakfast».

To «Kίνημα πολιτών - καταναλώνουμε ό, τι παράγουμε» είναι μια πρωτοβουλία εκατό επώνυμων πολιτών, που έχει στόχο να μεταφέρει το μήνυμα «ντύνομαι ελληνικά, τρώω ελληνικά, κάνω τουρισμό ελληνικά» σε όλους τους Ελληνες. Mιλώντας στη συνέντευξη Tύπου για τη διοργάνωση της γιορτής ο πρόεδρος του κινήματος πολιτών και πρώην δήμαρχος Αθηναίων κ. Δ. Μπέης ανέφερε ότι καταναλώνοντας ελληνικά προϊόντα «μετέχουμε στον αγώνα να προστατευθούν οι θέσεις εργασίας, να σταματήσει το κλείσιμο των καταστημάτων, να στηριχθούν οι αγρότες, οι παραγωγοί, ο τουρισμός μας».

«Είμαστε σε συνθήκες οικονομικού πολέμου. Δεν υπάρχει πλέον περιθώριο να περιμένουμε να το κάνει ο άλλος, πρέπει εμείς να κινηθούμε υποστηρίζοντας τα ελληνικά προϊόντα», ανέφερε ο κ. Ν. Σκουλάς, αντιπρόεδρος του ΕΣΤΙΑ και πρώην υπουργός Τουρισμού. Μάλιστα, πρότεινε σε εκείνους που έχουν την οικονομική δυνατότητα να ξεχάσουν για φέτος τους εξωτικούς προορισμούς και να ταξιδέψουν στην Ελλάδα.

Αγοραστική πίεση
Και αν δεν βρίσκουμε ελληνικά προϊόντα; «Μα η αγορά, εμείς οι καταναλωτές τοποθετούμε τα προϊόντα που προτιμάμε σε ένα μαγαζί μέσω της αγοραστικής πίεσης που μπορούμε να ασκήσουμε», τόνισε ο κ. Γ. Καββαθάς, αντιπρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας. Οσο για τα συσκευασμένα προϊόντα, όταν το barcode ξεκινάει από 520, κατά 95% είναι ελληνικό προϊόν. 

Πληροφορίες στα www. estia. org. gr, www.protimoellinika.gr

Της Τάνιας Γεωργιοπούλου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis