Σάββατο, 1 Οκτωβρίου 2011

Κίνδυνος να "κοπούν" δρομολόγια στο Αιγαίο

Στην «κόψη» του ξυραφιού» βρίσκεται η ακτοπλοΐα εν όψει και της νέας δρομολογιακής περιόδου, Νοέμβριος 2011- Οκτώβριος 2012. Η έλλειψη ουσιαστικής πολιτικής στήριξης της ακτοπλοϊκής αγοράς, από την πλευρά της κυβέρνησης, και τα σημαντικά οικονομικά προβλήματα των εταιρειών εξαιτίας της αυξημένης τιμής των καυσίμων και της μείωσης, κατά 15%, της διακίνησης επιβατών και οχημάτων δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα ικανό να τινάξει στον αέρα την εύρυθμη λειτουργία του κλάδου και να αφήσει νησιά του Αιγαίου χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση.
Στη ζοφερή εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η ακτοπλοϊκή αγορά και κυρίως οι εισηγμένες εταιρείες, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Blue Star Ferries, Μιχάλης Σακκέλης, χαιρετίζοντας τις εργασίες του 2ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου με θέμα: «Θαλάσσιος τουρισμός: κρουαζιέρες, καμποτάζ, yachting, μαρίνες, ακτοπλοΐα».

Οι επτά πληγές της ακτοπλοΐας
Τα προβλήματα της ακτοπλοΐας οφείλονται σε επτά «πληγές»: 1) Στην υπερβολική αύξηση των τιμών των καυσίμων, που από το 2009 έχουν αυξηθεί κατά 66%. 2) Στη μη προσαρμογή των μισθωμάτων των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας στις αυξημένες τιμές των καυσίμων. 3) Στους ακριβούς ναύλους που διαμορφώνονται από την υψηλή φορολόγηση και οι οποίοι δεν είναι δυνατόν να αναπροσαρμοσθούν για να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες των πλοίων. 4) Στη μείωση της κίνησης, η οποία το 2011 εκτιμάται στο 15%. 5) Στην αδυναμία των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν τις εταιρείες. 6) Στη γενικότερη αύξηση όλων των συντελεστών του κόστους εκμετάλλευσης. 7) Στην αύξηση των επιτοκίων.

30.9.2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis