Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010

Κλιμακώνεται η σύγκρουση κυβέρνησης-οδηγών φορτηγών


Ανεξέλεγκτες διαστάσεις τείνει να λάβει η απεργία των αυτοκινητιστών φορτηγών δημόσιας χρήσης, οι οποίοι πριν από λίγο ανακοίνωσαν την επ΄ αόριστον συνέχιση των κινητοποιήσεων. Μάλιστα σε αυτές θα συμμετάσχει και η Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών διεθνών μεταφορών Ελλάδος, η οποία απείχε από την απεργία.

Έτσι η σύγκρουση κυβέρνησης - ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. κλιμακώνεται, με τους πρώτους να μην υπαναχωρούν και το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να καλεί τους απεργούς να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

Πριν από λίγη ώρα, μέσω του τηλεοπτικού σταθμού Alter, ο υπουργός Υποδομών, κ. Δ. Ρέππας κάλεσε τους απεργούς σε διάλογο. «Καλώ τους απεργούς να έρθουν σε μία ώρα σε διάλογο» σημείωσε.

Σήμερα, δεύτερη μέρα των απεργιακών κινητοποιήσεων, οι βυτιοφορείς και οι οδηγοί φορτηγών Δ.Χ. εξακολουθούν να κλείνουν τις εισόδους των διυλιστηρίων, προκειμένου να εμποδίσουν την προμήθεια των πρατηρίων υγρών καυσίμων από Ι.Χ. φορτηγά καυσίμων. Ως αποτέλεσμα, στην πλειονότητα των βενζινάδικων της χώρας τα αποθέματα καυσίμων έχουν τελειώσει, ενώ το κυκλοφοριακό χάος συνεχίζεται εξαιτίας των ακινητοποιημένων φορτηγών σε κεντρικές οδικές αρτηρίες.

Οι αυτοκινητιστές έχουν κηρύξει πόλεμο στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, επειδή θεωρούν ότι με το νομοσχέδιο που προωθεί για το άνοιγμα της αγοράς φορτηγών Δ.Χ., απαξιώνονται οι υφιστάμενες άδειες.

Ανοίγει ολοκληρωτικά η αγορά το 2013

Η οριστική απελευθέρωση της αγοράς φορτηγών Δ.Χ. θα πραγματοποιηθεί την 1/07/2013. Έκτοτε το κόστος απόκτησης μίας άδειας φορτηγού Δ.Χ. θα είναι μηδενικό, ενώ μέχρι εκείνη την περίοδο θα υπάρχει μία μεταβατική περίοδο, κατά τη διάρκεια της οποίας, το ύψος της προβλεπόμενης από το νομοσχέδιο εισφοράς (για την αγορά άδειας) θα απομειώνεται σταδιακά.

Συγκεκριμένα:

- Από 1/1/2011 το ποσό της εισφοράς θα μειωθεί κατά 30%.

- Από 1/1/2012 το πόσο της εισφοράς θα μειωθεί κατά 35% και

- Από 1/1/2013 το ποσό της εισφοράς θα υποχωρήσει κατά 35%.
Αυτό σημαίνει ότι από 01/07/2013 όσοι ενδιαφέρονται να συστήσουν εταιρεία οδικών εμπορευματικών μεταφορών θα καταβάλλουν μόνο διοικητικά τέλη (της τάξης των 500), ενώ η σύσταση της εταιρείας θα γίνεται βάσει της νομοθεσίας περί Ανωνύμων Εταιρειών.

Όσον αφορά τις υφιστάμενες άδειες, αφού αποτιμηθεί η αξία τους θα αποτελούν το ιδρυτικό κεφάλαιο των νέων εταιρικών σχημάτων.

Ποσό εισφοράς

Το ποσό της εισφοράς για τα φορτηγά Δ.Χ. θα διαμορφώνεται στις:
- 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο
- 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο μέχρι επτά τόνους
- 1.500 ευρώ για κάθε επόμενο μέχρι τους 40 τόνους

Για φορτηγά υγρών καυσίμων, το ύψος της εισφοράς ανέρχεται στις:
- 20.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο
- 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους 42 τόνους
Παράλληλα, το νομοσχέδιο προβλέπει, μεταξύ άλλων:
- Την κατάργηση όλων των αδειών από 30/6/2013 και την μετατροπή τους σε διεθνείς και εθνικές
- Την χορήγηση νέων αδειών με βάση τα κριτήρια της οικονομικής δυνατότητας, της επαγγελματικής επάρκειας, της ύπαρξης υποδομών και της καλής φήμης
- Την δημιουργία ταμείου για την υποστήριξη της οδικής ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος
- Την ελεύθερη διαμόρφωση των κομίστρων, ύστερα από συμφωνία του φορτωτή και του μεταφορέα. Κατ΄ εξαίρεση το ανώτατο κόμιστρο δύναται να καθορίζεται με απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Υποδομών για μεταφορές σε νησιά και απομονωμένες ορεινές περιοχές.
Ας σημειωθεί το επάγγελμα των αυτοκινητιστών φορτηγών Δ.Χ. έκλεισε το 1971, οπότε χορηγήθηκαν οι τελευταίες άδειες, ενώ ο αριθμός των υφιστάμενων αδειών ανέρχεται σε περίπου 33.000. Αντίστοιχα, οι άδειες φορτηγών Ι.Χ. ανέρχονται στο 1,3 εκατ.
Το νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των οδικών μεταφορών αναμένεται να κατατεθεί για ψήφιση στην Βουλή εντός της εβδομάδας.

Δεν κατεβαίνουν σε απεργία οι βενζινοπώλες

Την απόφασή της να μην προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις ανακοίνωσε πριν από λίγο η Ομοσπονδία
Βενζινοπωλών.

Η Ομοσπονδία συνεδρίασε σήμερα με αφορμή το νομοσχέδιο που τέθηκε σε διαβούλευση σήμερα και προβλέπει τροποποίηση των προδιαγραφών ασφαλείας για την εγκατάσταση των πρατηρίων υγρών καυσίμων.

«Η ανάρτηση του νομοσχεδίου στο διαδίκτυο μας οδηγεί να εξαντλήσουμε τα περιθώρια διαλόγου» σημείωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, κ.Κιούσης

Παρέμβαση εισαγγελέα στην Θεσσαλονίκη για την απεργία

Εντολή για σχηματισμό δικογραφιών, σε βάρος ατόμων, που παρεμποδίζουν τη διέλευση φορτηγών και βυτιοφόρων ιδιωτών και εταιριών καυσίμων από και προς τα διυλιστήρια Θεσσαλονίκης, έδωσε το μεσημέρι στις αστυνομικές αρχές ο Εισαγγελέας Ποινικής Δίωξης, Ευάγγελος Μαδεμλής, μεταδίδει το ΑΠΕ.

Σημειώνεται ότι αντιδρώντας στην απελευθέρωση της αγοράς μεταφορών, οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, που έχουν κατέλθει σε απεργία διαρκείας, δημιουργούν προσκόμματα στην ελεύθερη διέλευση και ανεφοδιασμό των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης από και προς τα διυλιστήρια.

Πάντως, ο πρόεδρος του σωματείου των απεργών Θεσσαλονίκης, Γιάννης Γιαβρίδης, αρνήθηκε νωρίτερα ότι πραγματοποιείται αποκλεισμός των εγκαταστάσεων φόρτωσης. Μεμονωμένες φορτώσεις βυτιοφόρων και φορτηγών ιδιωτικής χρήσης, με μικρές ποσότητες καυσίμων και LPG (υγροποιημένο αέριο), επιτράπηκαν χθες.

dimitris.delevegos@capital.gr

Πηγή Capital

εικοσι επτα ιουλιου 2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis