Παρασκευή 30 Ιουλίου 2010

Συνεχίζουν την απεργία οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων

Να συνεχίσουν την απεργία αποφάσισαν σήμερα οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, κατά τη γενική συνέλευση των σωματείων που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής. Η κυβέρνηση από την πλευρά της εμφανίζεται αποφασισμένη να μην κάνει πίσω στο νομοσχέδιο για το άνοιγμα του επαγγέλματος, ενώ σε ισχύ έχει τεθεί από την Πέμπτη η απόφαση για την πολιτική επιστράτευση των απεργών και την επίταξη των οχημάτων, χωρίς όμως γενικευμένη εφαρμογή. 

Οι απεργοί πραγματοποίησαν πορεία προς τη Βουλή και επέδωσαν ψήφισμα διαμαρτυρίας, ενώ σε εξέλιξη είναι σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών, με τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των υπουργείων που εμπλέκονται στην επιστράτευση.

«Συνεχίζουμε», δήλωσε ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Χερσαίων και Εμπορευματικών Μεταφορών, Γιώργος Τζωρτζάτος, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης, τονίζοντας ότι «δεν ήρθαμε να κάνουμε μνημόσυνο στις άδειές μας αλλά να πανηγυρίσουμε όπως οι πρόγονοί μας όταν πήγαιναν σε μάχη», ενώ ευχαρίστησε όσες κοινωνικές ομάδες συμπαραστέκονται στον κλάδο. Η απόφαση ελήφθη δια βοής και όχι με μυστική ψηφοφορία που προβλέπει το καταστατικό.

Από την πλευρά του, ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Υποδομών σχολιάζοντας την απόφαση για παράταση της απεργίας τόνισε ότι: «Η πρόταση της κυβέρνησης ήταν γενναία, κακώς είναι αμετακίνητοι οι μεταφορείς αλλά θα πρέπει να συμμορφωθούν με το σύνταγμα και τους νόμους. Η επίταξη θα εφαρμοστεί μέχρι κεραίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Παράλληλα, σημειώνεται ότι ο πρόεδρος των ιδιοκτητών βυτιοφόρων Γ.Τσάμος, μιλώντας το πρωί στον ρ/σ ΒΗΜΑ 99,5, άφησε να εννοηθεί ότι τουλάχιστον οι βυτιοφορείς θα σταματήσουν την κινητοποίηση, δηλώνοντας ότι ανάλογα με την απόφαση της γενικής συνέλευσης του κλάδου, οι βυτιοφορείς μπορεί να πραγματοποιήσουν ξεχωριστή συνεδρίαση για το μέλλον της απεργίας.
Σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων και ενίσχυση του μπλόκου της Γυρτώνης έξω από τη Λάρισα κάλεσε τους ιδιοκτήτες των φορτηγών ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Κεντρικής Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας, Βασίλης Θεοδοσίου. 

Νωρίτερα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποφάσισε κατ' εξαίρεση την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας των βυτιοφόρων στις εθνικές οδούς κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, η οποία ισχύει από το μεσημέρι της Παρασκευής μέχρι και την Κυριακή. Eλαφρώς βελτιωμένη είναι η κατάσταση στην αγορά καυσίμων καθώς από το πρωί επετράπη η κίνηση των ΙΧ βυτιοφόρων, ιδιοκτησίας των εταιρειών εμπορίας καυσίμων, για τον εφοδιασμό των πρατηρίων. 

Στο μεταξύ, συνεχίζεται και σήμερα η παράδοση των φύλλων επίταξης στους ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης. Σύμφωνα με τον Σκάι, στη νομαρχία Αθηνών έχουν αποσταλεί όλα τα φύλλα επίταξης, ενώ καθυστερήσεις σημειώνονται σε άλλες νομαρχίες, όπως εκείνη της Θεσσαλονίκης. Σημειωτέον ότι στη Νομαρχία Πειραιά υπήρξαν 20 αυτοκινητιστές που πήγαν αυτοπροσώπως και παρέλαβαν τα φύλλα επίταξης χωρίς να χρειαστεί η αναζήτησή τους από τις αστυνομικές αρχές.

Μιλώντας στην τηλεόραση του Σκάι, ο γγ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βυτιοφορέων Αγγ.Φάλαρης τόνισε ότι τα φύλλα επιστράτευσης «δεν έχουν αντίκρισμα». Υποστήριξε ότι δεν υπάρχει κάποια εντολή και πουθενά δεν αναφέρεται που θα πρέπει να πάνε τα φορτηγά και τα βυτιοφόρα που επιτάσσονται. «Η επίταξη δικαιολογείται μόνο όταν απειλείται η δημ. υγεία» εξήγησε στο tvxs ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Κ. Χρυσόγονος

Την Πέμπτη, χωρίς αποτέλεσμα ολοκληρώθηκε η μαραθώνια διαβούλευση υπουργείου - απεργών. Όπως διεμήνυσε η κυβέρνηση, μέσω του υπουργού Μεταφορών, Δημήτρη Ρέππα, κατά τη διάρκεια της χθεσινής διαβούλευσης, η Ελλάδα έχει δεσμευθεί οριστικά και αμετάκλητα στο Μνημόνιο για τους αυστηρούς όρους απελευθέρωσης του επαγγέλματος και δεν υπήρχε χώρος για οπισθοχώρηση. Οι χθεσινές συνομιλίες απέβησαν άκαρπες, αφού οι λύσεις που προτάθηκαν από τον κ. Ρέππα δεν έγιναν δεκτές από τους ιδιοκτήτες των φορτηγών. Νωρίτερα, το πρωί, οι ιδιοκτήτες ΦΔΧ είχαν συγκεντρωθεί έξω από το υπουργείο Υποδομών - Μεταφορών, όπου μάλιστα προκλήθηκε και ένταση μεταξύ απεργών και αστυνομίας, η οποία έκανε χρήση χημικών.

Λίγο πριν από τη χθεσινή συνάντησή τους με τον υπουργό Μεταφορών, οι απεργοί διατύπωσαν δυο επιπλέον αιτήματα: 

5ετή μεταβατική περίοδο αντί της 3ετούς και μη διαφοροποίηση των αδειών που κυκλοφορούν σήμερα. Ειδικότερα, οι απεργοί ζητούν:
  • Η μεταβατική περίοδος της τριετίας να είναι πραγματική, δηλαδή να ξεκινήσει από την ημέρα ψήφισης του νομοσχεδίου και όχι από τον Ιούνιο του 2010, όπως προβλέπει το νομοσχέδιο.
  • Εξίσωση της σύνταξης όσων έχουν κατοχυρώσει ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα με τους παλιότερους ασφαλισμένους του πρώην ΤΕΒΕ.
  • Στο νομοσχέδιο να υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά για την υπαγωγή τους στον αναπτυξιακό νόμο.
  • Φορολογικές ελαφρύνσεις.
  • Στο επάγγελμα του μεταφορέα να έχουν πρόσβαση μόνο πολίτες χωρών της Ε.Ε.
Παράλληλα, στο υπουργικό συμβούλιο που έγινε την Πέμπτη, ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου ζήτησε απο τους υπουργούς να αναλάβουν ταχύτατες πρωτοβουλίες για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων στους τομείς τους, ενώ αποφασίστηκε να συσταθεί επιτροπή υπό τον Θεόδωρο Πάγκαλο για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων με συντονιστή το Γιώργο Παπακωνσταντίνου. Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος-πλαίσιο για το άνοιγμα όλων των κλειστών επαγγελμάτων, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη η κυβέρνηση στα μέλη της Τρόικας, θα κατατεθεί στη Βουλή το Σεπτέμβριο.

Αντιπαράθεση μεταξύ των κοινοβουλευτικών εκπροσώπων ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΛΑΟΣ και ΣΥΡΙΖΑ σημειώθηκε και στη Βουλή, σχετικά με την απεργία των μεταφορέων. Την αντίδραση του πολιτικού κόσμου προκάλεσε η συνέχιση της απεργίας και η μη εξεύρεση λύσης με το υπουργείο. 

Διαβάστε επίσης:
Πηγή tvxs.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ShareThis