Σε ένα από τα τελευταία τους φύλλα οι «Τimes» είχαν αφιέρωμα στο νέο πρότζεκτ του ΔΕΣΤΕ του Δάκη Ιωάννου στην Υδρα.Από την άλλη,ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος ολοκληρώνει σε λίγες ημέρες την παρουσίαση της συλλογής του στο Γκουγκενχάιμ του Μπιλμπάο.Πώς σχολιάζει η Κατερίνα Κοσκινά τη διεθνή πορεία αυτών των δύο συλλεκτών;
«Μιλάτε για δύο πολύ μεγάλους συλλέκτες διεθνούς βεληνεκούς. Βεβαίως συλλογή σημαίνει άποψη.Αλλά αυτό δεν είναι αρκετό.
Χρειάζεται και κάτι...ας το πούμε πιο αντικειμενικό.Γενικά,ωστόσο,νομίζω ότι “ανοίγουμε”.Και με συντονισμένες προσπάθειες μπορούμε να καταφέρουμε πολλά».
- Ακούγεται ότι η δημιουργία συλλογών τέχνης είναι το αγαπημένο «χόμπι» των πλουσίων.Και όμως,πολλές συλλογές,όπως η συλλογή Κοπελούζου για παράδειγμα,μένουν μακριά από το κοινό.Δεν θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο;
«Θα πρέπει,αλλά δεν το καταλαβαίνω ακριβώς αυτό.Ενας άνθρωπος αποφασίζει γιατί έχει τα μέσα,έχει την αγάπη,να κάνει μια συλλογή.Πώς θα τον υποχρεώσουμε να την “ανοίξει”; Δεν την κληρονόμησε,την έφτιαξε.Είναι θεμιτό να είναι ανοιχτή στο κοινό,αλλά αυτό είναι προσωπική υπόθεση του κάθε συλλέκτη. Δεν μιλάμε για την Ακρόπολη.Μετά,είναι η νοοτροπία.Στην Αμερική οι ιδιωτικές συλλογές καταλήγουν συνήθως σε μουσεία και οι οικογένειες γενεές μετά συνεχίζουν να δωρίζουν.Βεβαίως,αν η πολιτεία είχε φτιάξει ένα Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης- όπως το νέο Μουσείο Ακρόπολης- με πτέρυγες,ίσως άλλαζαν γνώμη οι συλλέκτες».
«Μιλάτε για δύο πολύ μεγάλους συλλέκτες διεθνούς βεληνεκούς. Βεβαίως συλλογή σημαίνει άποψη.Αλλά αυτό δεν είναι αρκετό.
Χρειάζεται και κάτι...ας το πούμε πιο αντικειμενικό.Γενικά,ωστόσο,νομίζω ότι “ανοίγουμε”.Και με συντονισμένες προσπάθειες μπορούμε να καταφέρουμε πολλά».
- Ακούγεται ότι η δημιουργία συλλογών τέχνης είναι το αγαπημένο «χόμπι» των πλουσίων.Και όμως,πολλές συλλογές,όπως η συλλογή Κοπελούζου για παράδειγμα,μένουν μακριά από το κοινό.Δεν θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο;
«Θα πρέπει,αλλά δεν το καταλαβαίνω ακριβώς αυτό.Ενας άνθρωπος αποφασίζει γιατί έχει τα μέσα,έχει την αγάπη,να κάνει μια συλλογή.Πώς θα τον υποχρεώσουμε να την “ανοίξει”; Δεν την κληρονόμησε,την έφτιαξε.Είναι θεμιτό να είναι ανοιχτή στο κοινό,αλλά αυτό είναι προσωπική υπόθεση του κάθε συλλέκτη. Δεν μιλάμε για την Ακρόπολη.Μετά,είναι η νοοτροπία.Στην Αμερική οι ιδιωτικές συλλογές καταλήγουν συνήθως σε μουσεία και οι οικογένειες γενεές μετά συνεχίζουν να δωρίζουν.Βεβαίως,αν η πολιτεία είχε φτιάξει ένα Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης- όπως το νέο Μουσείο Ακρόπολης- με πτέρυγες,ίσως άλλαζαν γνώμη οι συλλέκτες».
Πηγή Το Βήμα
7.8.2011
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου