Παρασκευή, 11 Φεβρουαρίου 2011

Ακτοπλόοι : κατάργηση τελών υπέρ τρίτων

Την άμεση κατάργηση των μη ανταποδοτικών τελών υπέρ τρίτων τα οποία μαζί με τον υψηλό ΦΠΑ επιβαρύνουν τους ναύλους επιβατών και οχημάτων έως και 35%, κατά μέσον όρο, ζητούν από το υπουργείο Οικονομικών τα μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες–μέλη του ΣΕΕΝ υποστηρίζουν ότι το 2011 ενδέχεται να αποτελέσει χρονιά σημαντικών απωλειών για την ακτοπλοΐα εξαιτίας δύο παραμέτρων: Πρώτον, λόγω της σημαντικής αύξησης της τιμής των καυσίμων, τα οποία το 2010 αυξήθηκαν κατά 39% σε σχέση με το 2009, και δεύτερον, λόγω της αναμενόμενης περαιτέρω μείωσης της επιβατικής κίνησης από και προς τα νησιά. To 2010 εκτιμάται ότι η κίνηση μειώθηκε περίπου κατά 14% σε σχέση με το 2009.
Κατά τους ακτοπλόους, το 2010 ήταν χρονιά κατά την οποία οι ζημίες ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ και εφόσον δεν υπάρξει κυβερνητική πολιτική στήριξης των ακτοπλοϊκών εταιρειών ελλοχεύει ο κίνδυνος να αποσυρθούν πλοία από την ενεργό δράση ή να καταργηθούν δρομολογιακές γραμμές, προκειμένου να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα.
Ως λύση προτείνεται προς τα υπουργείο Οικονομικών να αποφασιστεί η κατάργηση των μη ανταποδοτικών τελών υπέρ τρίτων και κυρίως αυτών που έχουν σχέση με τα τέλη υπέρ ΝΑΤ και τον επίναυλο 3%.
«Η επιβάρυνση των ναύλων επιβατών και οχημάτων με 11% και 23%, αντιστοίχως, έχει δημιουργήσει ασφυκτικές πιέσεις στους ναύλους και συντελεί στη μείωση του μεταφορικού έργου», υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι.
Εν τω μεταξύ, σε ανακοίνωσή της η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της επειδή, όπως υποστηρίζει, αυθαιρέτως εταιρεία καβοδεσίας επιβατηγών πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά προχώρησε στην αύξηση του κόστους κατά 40%. H ΕΕΝ σημειώνει ότι θα προσφύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού και στο υπουργείο Οικονομικών.

Του Νίκου Μπαρδούνια
11.1.2011

4 σχόλια:

αντωνης είπε...

Τυχαια επιλογη δυο προορισμων.

α) Ακτοπλοϊκα εισιτηρια Πειραιας-Aστυπαλαια (3 επιβατες-καμπινα-ενα αυτοκινητο, μετ' επιστροφης):
Τιμη= 481 Ευρω
Αποσταση= 175 ν.μ.
β) Ακτοπλοϊκα εισιτηρια Πειραιας-Παρος (3 επιβατες-καμπινα-ενα αυτοκινητο, μετ' επιστροφης):
Τιμη= 479 Ευρω
Αποσταση= 95 ν.μ.
γ) Αεροπορικα εισιτηρια Αθηνα-Βαρκελωνη
(3 επιβατες, μετ' επιστροφης):
Τιμη= 565 Ευρω
Αποσταση=2870 χλμ

Ωραιοι οι Ελληνες ακτοπλοοι, να τους δωσουμε και καμια επιχορηγηση γιατι δεν βγαινουν.
Οπως διναμε τοσα χρονια στο Μακη τον Αγουδημο να μας ταξιδευει στο Αιγαιο με τα "κρουαζιεροπλοια" τυπου Ρομιλντα ή Δημητρουλα, και αφου τα τσεπωσε σημερα ζει στην Ελβετια ενω η εταιρεια του πτωχευσε!!!

αντωνης είπε...

*τριων προορισμων

dyosmaraki είπε...

@αντώνης
Τα παραδείγματα που αναφέρεις είναι χαρακτηριστικά για το αλαλούμ και την έλλειψη λογικής που επικρατεί στην τιμολόγηση των εισητηρίων. Δεν έχει σημασία η απόσταση, σημασία έχει η τοπική συντεχνία και κατά πόσο μπορεί να πιέζει κυβερνήσεις και καταστάσεις.
Χρειάζονται πολλά για να εξυγιανθεί ο κλάδος και να ρυθμιστούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Ομως σε ένα πράγμα θα συμφωνήσω μαζί τους : δεν μπορεί εγώ και εσύ να πληρώνουμε ακτοπλοϊκό εισητήριο και μέσα στο κοστολόγιο να υπάρχουν ένα κάρο επιβαρυνσεις υπέρ τρίτων. Οταν πάς στο μανάβη και πάρεις κολοκυθάκια θα σου χρεώσει και την επιβάρυνση υπέρ ΕΡΤ που πληρώνει αυτός???
Οσο για τον Αγούδημο αν και είναι γεγονός πως με αδιαφανείς διαδικασίες ήταν αυτός που δούλευε για πολλά χρόνια τις άγονες γραμμές είναι εξ ίσου δίκαιο να πούμε πως η πτώχευσή του κατά κύριο λόγο οφείλεται στην καθυστέρηση καταβολής των επιδοτήσεων που του χρωστούσε το Ελληνικό Δημόσιο. Από εκεί ξεκίνησε το πρόβλημα. Οπως είναι εξ ίσου σωστό αυτό που λες πως ενώ η εταιρεία πτώχευσε ο ίδιος πηγαινοέρχεται στην Ελβετία (επικαλούμενες προβλήματα υγείας)
Αστα να πάνε...Πολλές οι στρεβλώσεις σε αυτόν τον τόπο...Δύσκολα πιστεύω θα φτιαχτούν (εάν φτιαχτούν)

dyosmaraki είπε...

@Αντώνης

Α! Οσο για τα σαπιοκάραβά του είναι γεγονός. Το μόνο θετικό ήταν πως ήταν παντός καιρού επειδή είχε για χρόνια ικανούς καπετάνιους και τα καράβια του με μικρές αποκλίσεις εκτελούσαν πάντα τα δρομολόγια στις προκαθορισμένες ώρες. Οι εταιρείες που ανέλαβαν σήμερα την άγονη γραμμή συνηθίζουν να αφήνουν τα μικρά νησάκια δίχως πλοία για μέρεςς (στην Κάρπαθο-Κάσο) πέρσυ έφτασαν τις 20 ημέρες που δεν έδεσε καράβι, οι μόνιμοι κάτοικοι πήγαν να τρελλαθούν.

ShareThis