Ανακατατάξεις στους κόλπους του μετρό σχεδιάζει η διοίκηση της εταιρείας σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, με το βλέμμα στραμμένο στην πιθανή, όπως τονίζουν στελέχη της εταιρείας, συγχώνευση με τις άλλες δύο εταιρείες μέσων σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ - ΤΡΑΜ). Ο προγραμματισμός προβλέπει εσωτερικές μετακινήσεις υπαλλήλων από διοικητικές θέσεις στα τμήματα λειτουργίας του μέσου, προκειμένου να μη δημιουργηθούν επιπλέον προβλήματα. Το πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, που έκανε λόγο για 286, προεκλογικού χαρακτήρα, προσλήψεις συμβασιούχων και η απόφαση της κυβέρνησης να μην ανανεώσει τις ετήσιες συμβάσεις τους έχει προκαλέσει αντιδράσεις μεταξύ των εργαζομένων, αναδεικνύοντας παράλληλα τα κενά στους τομείς λειτουργίας του μετρό.
Σύμφωνα με το πόρισμα, κατά το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου του 2009 η ΑΜΕΛ προσέλαβε 326 άτομα, διενήργησε δηλαδή το 50% των συνολικών προσλήψεων της περιόδου 31/03/2004 - 04/10/2009. Βάσει του πορίσματος, οι προσληφθέντες εμφάνιζαν κοινά χαρακτηριστικά, όπως τόπο καταγωγής και εργασιακή εμπειρία ως συμβασιούχοι του Δημοσίου, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις όπου η πρόσληψη είχε προηγηθεί χρονικά της αποστολής βιογραφικού.
Το διάστημα από τις 12 Αυγούστου ώς τις 4 Σεπτεμβρίου 2009, προσελήφθησαν 210 άτομα, ενώ σε συγκεκριμένα τμήματα της εταιρείας το ποσοστό των εργαζομένων σχεδόν διπλασιάστηκε. Αποτέλεσμα ήταν, σύμφωνα με το πόρισμα, η αναλογία του κόστους μισθοδοσίας προς τα συνολικά έσοδα να αυξηθεί από 48% το 2007 στο 74% το 2009. Κατά τη χρήση του 2008, η εταιρεία εμφάνισε συσσωρευμένες ζημίες ύψους 657,4 εκατ. ευρώ, ενώ το 2009 δεν κατέβαλε στη μητρική Αττικό Μετρό Α.Ε. κανένα ποσό για πληρωμή τόκων.
Στο μεταξύ η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι οι συμβάσεις των 286 συμβασιούχων δεν πρόκειται να ανανεωθούν, πυροδοτώντας σειρά απεργιών στο μετρό, οι οποίες δεν αποκλείεται να κλιμακωθούν στα τέλη Αυγούστου. Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι το μέσο παρουσιάζει ελλείψεις στον τομέα λειτουργίας, γεγονός που επιβεβαιώνουν και κύκλοι της διοίκησης. Οι συνδικαλιστές υποστηρίζουν ότι η μη ανανέωση των συμβάσεων των παραπάνω εργαζομένων θα θέσει σε κίνδυνο τη λειτουργία του μέσου. Πληροφορίες, όμως, αναφέρουν ότι τα κενά που θα προκύψουν στο λειτουργικό κομμάτι συνοδεύονται από υπεράριθμο προσωπικό στον διοικητικό τομέα.
Στο μεταξύ με εσωτερική προκήρυξη της εταιρείας «ανοίγουν» 60 περίπου θέσεις σταθμαρχών και οδηγών, οι οποίες πρόκειται να καλυφθούν (με 2μηνες συμβάσεις) από τους συμβασιούχους των οποίων λήγουν οι συμβάσεις αυτό το διάστημα. Κύκλοι της ΑΜΕΛ σημειώνουν ότι στις σκέψεις της διοίκησης είναι η κάλυψη των κενών που δημιουργούνται στο κομμάτι λειτουργίας με εσωτερικές μετακινήσεις. Οι διοικητικές θέσεις είναι υπερκαλυμμένες και οι εργαζόμενοι αυτοί αποτελούν τους καλύτερους υποψηφίους για μεταφορά στους τομείς λειτουργίας του μετρό. Η πρόσληψη νέων υπαλλήλων θα ήταν χρονοβόρα τόσο λόγω διαδικασίας του ΑΣΕΠ (μέσω της οποίας πρέπει να γίνουν νέες προσλήψεις) καθώς επίσης κι επειδή η εκπαίδευση νέου προσωπικού απαιτεί τουλάχιστον έξι μήνες.
Αντιθέτως, η εκπαίδευση υφιστάμενων εργαζομένων που πρόκειται να μετακινηθούν σε άλλους τομείς (της λειτουργίας στην προκειμένη περίπτωση) διαρκεί λιγότερο χρόνο καθώς είναι ήδη καταρτισμένοι σε μεγάλο βαθμό σε ζητήματα που αφορούν το μέσο.
Πηγή Καθημερινή
13.8.2010
3 σχόλια:
καλημέρα, θα ήθελα να συμπληρώσω τα εξής στο άρθρο σου
1. Οι προσλήψεις αυτές είναι παράνομες διότι έγιναν εν όψει προεκλογικής περιόδου και μεταχρονολογήθηκαν.
2. Με την μη ανανέωση των συμβάσεων και τις εσωτερικές μετακινήσεις, θα αποκατασταθεί μια τεράστια αδικία προς τα παλαιά στελέχη της ΑΜΕΛ που , η ηγεσία της τα αγνοούσε για πολλά έτη, επειδή μέχρι και σήμερα τέτοιοι είδους μετακινήσεις γίνονταν μόνο σε όσους διέθεταν "κομματικά διαπιστευτήρια".
3. Οι επιχειρησιακοί υπάλληλοι, αυτοί που δουλεύουν δηλαδή και βγάζουν το φίδι από την τρύπα, είναι ελάχιστοι , σε αντίθεση με τους υπαλλήλους - κηφήνες των γραφείων, οι οποίοι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν διαθέτουν καν αντικείμενο εργασίας(!!!) και είναι τόσοι πολλοί ώστε δεν χωράνε στα γραφεία, με αποτέλεσμα να πηγαίνουν με "βάρδιες" για να δώσουν το παρόν, καλύπτωντας εικονικά το οκτάωρο που θα έπρεπε να εργάζονται.
4. Η μη ανανέωση των συμβάσεων είναι ένα σκληρό μέτρο , αλλά οι εμπλεκόμενοι σε αυτό υπάλληλοι, γνώριζαν ότι παρανομούσαν όντας πελάτες των κατά τόπους βουλευτών . Οι εσωτερικές μετακινήσεις, εξοικονομούν χρόνο και χρήμα, ας μην ξεχνάμε ότι η Αττικό μετρό ήταν η πρώτη εταιρεία σε κερδοφορία στην Ελλάδα, αποσβένοντας μέσα σε ένα μόλις έτος (!!!) τα έξοδα κατασκευής και λειτουργίας της. Οι άλογοι και παράνομοι διορισμοί την έβγαλαν τώρα ελλειμματική ώστε να ιδιωτικοποιηθεί και αυτή κοψοχρονιά κάποια στιγμή.Και όπως ήδη ανέφερα,οι μετακινήσεις αυτές θα αποκαταστήσουν ανθρώπους, ικανούς και εργατικούς, που τους αγνοούσε το σύστημα με ο,τι αυτό συνεπάγεται για την ψυχολογία των ιδίων και την ευρυθμία της εταιρίας. Ήταν καιρός, οι αιτήσεις για αλλαγή θέσης, να βγουν από το συρτάρι με τα αζήτητα...
καλημέρα, θα ήθελα να συμπληρώσω τα εξής στο άρθρο σου
1. Οι προσλήψεις αυτές είναι παράνομες διότι έγιναν εν όψει προεκλογικής περιόδου και μεταχρονολογήθηκαν.
2. Με την μη ανανέωση των συμβάσεων και τις εσωτερικές μετακινήσεις, θα αποκατασταθεί μια τεράστια αδικία προς τα παλαιά στελέχη της ΑΜΕΛ που , η ηγεσία της τα αγνοούσε για πολλά έτη, επειδή μέχρι και σήμερα τέτοιοι είδους μετακινήσεις γίνονταν μόνο σε όσους διέθεταν "κομματικά διαπιστευτήρια".
3. Οι επιχειρησιακοί υπάλληλοι, αυτοί που δουλεύουν δηλαδή και βγάζουν το φίδι από την τρύπα, είναι ελάχιστοι , σε αντίθεση με τους υπαλλήλους - κηφήνες των γραφείων, οι οποίοι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν διαθέτουν καν αντικείμενο εργασίας(!!!) και είναι τόσοι πολλοί ώστε δεν χωράνε στα γραφεία, με αποτέλεσμα να πηγαίνουν με "βάρδιες" για να δώσουν το παρόν, καλύπτωντας εικονικά το οκτάωρο που θα έπρεπε να εργάζονται.
4. Η μη ανανέωση των συμβάσεων είναι ένα σκληρό μέτρο , αλλά οι εμπλεκόμενοι σε αυτό υπάλληλοι, γνώριζαν ότι παρανομούσαν όντας πελάτες των κατά τόπους βουλευτών .
4. Η μη ανανέωση των συμβάσεων είναι ένα σκληρό μέτρο , αλλά οι εμπλεκόμενοι σε αυτό υπάλληλοι, γνώριζαν ότι παρανομούσαν όντας πελάτες των κατά τόπους βουλευτών . Οι εσωτερικές μετακινήσεις, εξοικονομούν χρόνο και χρήμα, ας μην ξεχνάμε ότι η Αττικό μετρό ήταν η πρώτη εταιρεία σε κερδοφορία στην Ελλάδα, αποσβένοντας μέσα σε ένα μόλις έτος (!!!) τα έξοδα κατασκευής και λειτουργίας της. Οι άλογοι και παράνομοι διορισμοί την έβγαλαν τώρα ελλειμματική ώστε να ιδιωτικοποιηθεί και αυτή κοψοχρονιά κάποια στιγμή.Και όπως ήδη ανέφερα,οι μετακινήσεις αυτές θα αποκαταστήσουν ανθρώπους, ικανούς και εργατικούς, που τους αγνοούσε το σύστημα με ο,τι αυτό συνεπάγεται για την ψυχολογία των ιδίων και την ευρυθμία της εταιρίας. Ήταν καιρός, οι αιτήσεις για αλλαγή θέσης, να βγουν από το συρτάρι με τα αζήτητα...
Δημοσίευση σχολίου