Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2010

Διαμαρτύρονται για τις μετατάξεις πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής οι υπάλληλοι της ΥΠΑ....


Εργαζόμενοι στην ΥΠΑ λένε ότι 700 άτομα της Ολυμπιακής θα αμείβονται χωρίς καν... αντικείμενο

Με απροειδοποίητες κινητοποιήσεις, που ενδέχεται να υποβάλουν το επιβατικό κοινό σε ταλαιπωρία, απειλούν οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Χθες προχώρησαν σε συμβολική κατάληψη του κτιρίου της ΥΠΑ, αντιδρώντας στο ενδεχόμενο κατάργησης της αυτοτελούς φορολόγησης των επιδομάτων που λαμβάνουν, αλλά και στις μετατάξεις υπαλλήλων της πρώην Ολυμπιακής στην υπηρεσία. Οπως υποστηρίζουν, τα 700 από τα συνολικά 1.014 άτομα που πρόκειται να μεταταγούν σε υπηρεσίες της ΥΠΑ θα αμείβονται χωρίς ουσιαστικά να έχουν αντικείμενο. Oπως ισχυρίζονται, οι υπό μετάταξη εργαζόμενοι στην παλαιά Ολυμπιακή αναμένεται να επιβαρύνουν το κόστος μισθοδοσίας της ΥΠΑ κατά 70 έως 90 εκατ. ευρώ ετησίως.

Σε συμβολική κατάληψη του κτιρίου της ΥΠΑ προχώρησαν χθες το πρωί οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία διαμαρτυρόμενοι για τις μετατάξεις υπαλλήλων της πρώην Ολυμπιακής. Συγκεκριμένα, οι υπάλληλοι της ΥΠΑ υποστηρίζουν ότι τα 700 άτομα από τα συνολικά 1.014 που αναμένεται να μεταταγούν σε υπηρεσίες της ΥΠΑ θα αμείβονται χωρίς ουσιαστικά να έχουν αντικείμενο. Καταγγέλλουν μάλιστα ότι οι μετατάξεις εργαζομένων της παλαιάς Ολυμπιακής στην ΥΠΑ πρόκειται να αυξήσουν το κόστος μισθοδοσίας της Υπηρεσίας κατά περίπου 70 έως 90 εκατ. ευρώ ετησίως. «Σήμερα οι 3.000 εργαζόμενοι στοιχίζουν στην Υπηρεσία περίπου 132 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ οι αυξημένοι μισθοί των πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής θα εκτοξεύσουν το κόστος ακόμη και κατά 90 εκατ. ευρώ» τόνισε μέλος της ΟΣΥΠΑ (Ομοσπονδία Συλλόγων Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας).

Σύμφωνα με τη σχετική πρόβλεψη του νόμου Χατζηδάκη οι υπάλληλοι μετατάσσονται με βάση την προϋπηρεσία που είχαν στην Ολυμπιακή (συνεπώς υπάγονται στην αντίστοιχη μισθολογική κλίμακα). Καταγγελίες ωστόσο εργαζομένων της ΥΠΑ κάνουν λόγο για διαφοροποιήσεις στη σχετική ρύθμιση, που επιχειρεί η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Υποστηρίζουν ότι πλέον στην προϋπηρεσία των προς μετάταξη εργαζομένων της παλαιάς Ολυμπιακής θα προσμετράται και αυτή που αποκτήθηκε σε άλλες επιχειρήσεις πριν από την απασχόλησή τους στην Ολυμπιακή. Αποτέλεσμα είναι υπάλληλοι που «μετρούν» τα ίδια χρόνια προϋπηρεσίας στην Ολυμπιακή να μετατάσσονται στην ΥΠΑ με διαφορετικά μισθολογικά κριτήρια.

Τα μέλη της ΟΣΥΠΑ υποστηρίζουν ότι οι μετατάξεις πρόκειται να τινάξουν στον αέρα, οικονομικά, την Υπηρεσία και απειλούν με σειρά απροειδοποίητων κινητοποιήσεων που μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στους επιβάτες των αεροπορικών μετακινήσεων.

Τα επιδόματα
Παράλληλα διαμαρτύρονται για τον τρόπο φορολόγησης των επιδομάτων τους τα οποία, αξίζει να σημειωθεί ότι αποτελούν τα 2/3 των συνολικών τους απολαβών. Αυτή τη στιγμή ισχύει αυτοτελής φορολόγηση των επιδομάτων που λαμβάνουν, και το υπουργείο Οικονομικών έχει κάνει λόγο για κατάργηση κάθε μορφής αυτοτελούς φορολόγησης. Εργαζόμενοι μάλιστα στην ΥΠΑ προέβαλαν επιχείρημα σχετικά με την προέλευση των επιδομάτων υποστηρίζοντας ότι αφού αυτά καταβάλλονται από τα τέλη υπερπτήσεων που εισπράττει η ΥΠΑ και δεν επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν θα έπρεπε να φορολογηθούν... καθόλου!

Επίσης στον αέρα βρίσκονται στο σύνολό τους οι προς μετάταξη εργαζόμενοι της παλαιάς Ολυμπιακής. Παρά την έκκληση του υπουργού Εσωτερικών Γ. Ραγκούση για απορρόφηση εργαζομένων σε 1.500 κενές θέσεις σε Δήμους, Νομαρχίες, Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ΑΣΕΠ και ΟΑΕΔ, το υπουργείο Υποδομών δεν αποφάσισε κάτι τέτοιο, για να μην καθυστερήσει η ολοκλήρωση της διαδικασίας. Σημειώνεται ότι από τους 2.750 υπό μετάταξη εργαζόμενους της Ολυμπιακής, περίπου 150-180 δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν έχουν βρει ακόμα θέσεις στο Δημόσιο για τη μετάταξή τους.

Της Αλεξανδρας Kασσιμη


21.1.2010


5 σχόλια:

αντωνης είπε...

Μια ειναι η λυση: μεταταξεις σε υπηρεσιες που εχουν πραγματικα αναγκη απο υπαλληλους.
Πχ στα νοσοκομεια ως βοηθητικο προσωπικο.
Και πολυ τους ειναι.

Αιντε με το κηφηναριο...

dyosmaraki είπε...

@αντώνης

Θα προσθέσω : Μετατάξεις με βάση τις πραγματικές ανάγκες των Υπηρεσιών και όχι τις ατομικές ανάγκες κάθε υπαλλήλου...

Ανώνυμος είπε...

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι Ελληνάρες σας και εσάς πρέπει πάντα να έχουν γνώμη για τα ζητήματα που δεν κατέχουν και να σχολιάζουν με τέτοιο χυδαίο τρόπο. Νομίζω ότι λίγοι ξέρετε πραγματικά το πρόβλημα των υπαλλήλων της ΟΑ και την δύσκολη θέση που βρίσκονται. Οι πιλότοι και οι μηχανικοί ήταν ψηλά αμοιβώμενοι λόγω της τεράστιας ευθύνης. Είχαν στα χέρια τους ζωές ανθρώπων και τεράστιες περιουσίες της εταιρείας. Η υπογραφή τους ήταν η διασφάλιση ότι οι επιβάτες θα πετάξουν με ασφάλεια στο προορισμό τους. Έχει κανείς σας τέτοια ευθύνη στην δουλεία του?? Μάλλον κάποιοι θα έπρεπε να σκεφτούν ότι η απαξίωση της ΟΑ ήρθε από τις κυβερνήσεις και την κακο διαχείριση στελεχών που αυτοί αξίζουν τα σχόλια σας. Εαν σε αυτή την χώρα κοιτάζαμε πρώτα τις δικές μας πράξεις και όχι των άλλων ίσως τα πράγματα να ήταν καλύτερα.

αντωνης είπε...

"Νομίζω ότι λίγοι ξέρετε πραγματικά το πρόβλημα των υπαλλήλων της ΟΑ και την δύσκολη θέση που βρίσκονται. "

Συμφωνω οτι μπορει να μην ξερουμε. Θες να μας πεις εσυ;

dyosmaraki είπε...

@Ανώνυμος

Φίλε μου θα προτιμούσα αντί για τις αποκηρύξεις να θέσεις τα επιχειρήματά σου και να τα συζητήσουμε.

Κατ΄αρχήν κανείς δεν σχολίασε με χυδαίο τρόπο το άρθρο. Επειτα εάν αναζητήσεις άλλα παρόμοια άρθρα σε αυτό εδώ το blog θα δεις πως έχουν προηγηθεί συζητήσεις επί πολλών θεμάτων (στα σχόλια) οπότε μάλλον θα πειστείς πως υπάρχει περισσότερη γνώση από όση νομίζεις για το συγκεκριμένο θέμα.

Ηθελα μοναχά να σου υπενθυμίσω πως νάς πως οι υπάλληλοι της ΟΑ δεν έκαναν έργο πιο ριψοκίνδυνο από ότι κάνει ένας παιδαγωγός (δάσκαλος) ή ένας χειρούργος ή ακόμη κι ένας καπετάνιος πλοίου και το προσωπικό του.

Για την κακοδιαχείρηση της ΟΑ σαφώς και φταίνε οι κατά καιρούς κυβερνήσεις, δεν είναι όμως άμοιρο ευθυνών και το προσωπικό της ΟΑ το οποίο δεν αγωνίστηκε για να σώσει την ΟΑ και τώρα αν και η εταιρεία έκλεισε αποζητά να "τακτοποιηθεί" σε θέσεις με προνομιακή μεταχείρηση.

Θα πρότεινα λοιπόν οι υπάλληλοι της ΟΑ να κάνουν την αυτοκριτική τους και να εξετάσουν πρώτα ποιές δικές τους πράξεις (ή απραξία) έβλαψαν την ΟΑ καθώς και για ποιόν λόγο θα πρέπει ακόμη και σήμερα να απολαμβάνουν ειδικά προνόμια (και δεν μιλώ για την αποζημίωση που δνε έχετε ακόμη εισπράξει) κι έπειτα ευχαρίστως να ξανασυζητήσουμε το συγκεκριμένο θέμα.

Στη διάθεσή σου για οποιονδήποτε περαιτέρω συνετό διάλογο.

ShareThis