Του Νικου Μπαρδουνια
Στην αντεπίθεση για το θέμα των «άγονων» γραμμών πέρασε χθες το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) απαντώντας εγγράφως σε όλες τις αιτιάσεις - καταγγελίες των ακτοπλόων για «φωτογραφικές διατάξεις στους διαγωνισμούς για τις άγονες». Τόσο ο κ. Παπαληγούρας, την περασμένη Τρίτη, όσο και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου, χθες, ξεκαθάρισαν ότι όλες οι διαδικασίες που ακολουθήθηκαν για τις «άγονες» γραμμές ήταν ανοιχτές, νόμιμες, με διαφάνεια, αξιοκρατία και δημοκρατική συλλογικότητα. Από την πλευρά του, πάντως, ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ) Απ. Βεντούρης ανταπαντώντας κατήγγειλε το υπουργείο για «προπαγάνδα άλλων εποχών». «Εάν όλα έγιναν με διαφάνεια, τότε πώς εξηγείται το φαινόμενο Μανούση»; αναφέρει ο κ. Βεντούρης στην απάντησή του.
Την ίδια ώρα, πάντως, τα νησιά Κάσος, Κάρπαθος, Διαφάνη και Χάλκη παραμένουν, από την περασμένη εβδομάδα, χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση καθώς τα πληρώματα των πλοίων «Ιεράπετρα» και «Βιτσέντζος Κορνάρος» προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας. Διεκδικούν την επιβολή επιδόματος «άγονων» γραμμών ίσο με το 30% της μισθοδοσίας τους ενώ η εταιρεία εκτιμάει ότι το επίδομα αυτό είναι της τάξης του 7%.
Η λύση για εκτόνωση του προβλήματος που προτάθηκε από την εταιρεία και προέβλεπε την κατάθεση του ποσού της διαφοράς, στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και εάν η δικαιοσύνη δικαίωνε τους εργαζόμενους θα έπαιρναν τα χρήματά τους, αν όχι θα επέστρεφαν στην εταιρεία, κατά πληροφορίες, δεν έτυχε αποδοχής από τους ναυτεργάτες. Η υπόθεση αναμένεται να κριθεί κατά τη συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων στο Πρωτοδικείο Πειραιά την Δευτέρα 6 Οκτωβρίου.
Ολα έγιναν νόμιμα
Οι διαγωνισμοί των «άγονων» γραμμών της 20ής Οκτωβρίου, υποστηρίζουν υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΕΝ, είναι επαναληπτικοί, ανοιχτοί, διεθνείς, μειοδοτικοί σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και την εθνική νομοθεσία και δημοσιεύονται τόσο στον ελληνικό Τύπο, όσο και στην εφημερίδα των ευρωπαϊκών κοινοτήτων. Η διαμάχη ανάμεσα στο υπουργείο και μέλη της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ) ξεκίνησε με αφορμή ορισμένες δρομολογιακές γραμμές, μεταξύ των οποίων είναι οι:
- Θεσσαλονίκη - Σίγρι (Μυτιλήνη) - Χίος - Καρλόβασι Σάμου - Κάλυμνος - Κως - Ρόδος.
- Θεσσαλονίκη - Σποράδες - Κυκλάδες - Ηράκλειο.
- Θήρα - Κάσος - Κάρπαθος - Ρόδος.
- Αλεξανδρούπολη - Λήμνος - Μυτιλήνη- Χίος - Βαθύ Σάμου - Κάλυμνος - Κως - Ρόδος και σύνδεση του Καστελόριζου με τον Πειραιά. Ειδικότερα, για την τελευταία γραμμή, αναφέρεται ότι «ανταποκριθήκαμε στις έντονες απαιτήσεις και διαμαρτυρίες της τοπικής κοινωνίας του Καστελόριζου για σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά, κι όχι από οπουδήποτε αλλού, κι έτσι προκηρύχτηκε αυτή η γραμμή.
Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της ΕΕΑ, σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του προέδρου της Απ. Βεντούρη, έχει ήδη προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας να ακυρωθούν οι δύο διαγωνισμοί για τις «άγονες» γραμμές επειδή εμπεριέχουν ενδείξεις «φωτογραφικών διατάξεων» υπέρ συγκεκριμένων εταιρειών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου