Του Νικου Μπαρδουνια
Χωρίς ενδοκυκλαδικά δρομολόγια θα μείνουν από αύριο Παρασκευή μέχρι... νεωτέρας τα νησιά των Κυκλάδων καθώς το πλοίο «Παναγιά Χοζοβιώτισσα», το οποίο εκτελούσε τα δρομολόγια μεταξύ των νησιών, «ρίχνει άγκυρα». Το συγκεκριμένο πλοίο δεν έλαβε πιστοποιητικό ασφαλείας επειδή δεν συμμορφώθηκε σε παρατηρήσεις που έγιναν κατά τη διάρκεια ελέγχων. Να σημειωθεί ότι ενδοκυκλαδικά δρομολόγια εκτελούσε και το πλοίο «Παναγιά Τήνου» το οποίο παραμένει «δεμένο» από τις αρχές Ιουνίου για τον ίδιο λόγο.
Την ίδια στιγμή, το θέμα των «άγονων» γραμμών, δηλαδή νησιών με μικρή επιβατική κίνηση, που αποτέλεσε την αφορμή για να ξεσπάσει «πόλεμος» ανάμεσα στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) και αρκετές ακτοπλοϊκές εταιρείες, παραμένει, όπως προέκυψε από τις ομιλίες εκπροσώπων της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης των Κυκλάδων στο πλαίσιο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα. Ο νομάρχης Κυκλάδων κ. Δημήτρης Μπάιλας υποστήριξε ότι το πρόβλημα έχει διογκωθεί και απαιτείται άμεση λύση. Μάλιστα, σημείωσε, ότι προσφάτως απέστειλε στον πρωθυπουργό κ. Κώστα Καραμανλή επιστολή, όπου αναφέρεται στα ακτοπλοϊκά προβλήματα που υπάρχουν, τονίζοντας ότι λόγω αυτών «οι κάτοικοι των Κυκλάδων έχουν μετατραπεί σε πολίτες β΄ κατηγορίας». Από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής του ΥΕΝ κ. Χρήστος Κουρούσης ανακοίνωσε ότι ο διαγωνισμός για τις «άγονες» γραμμές θα πραγματοποιηθεί κανονικά στις 20 Οκτωβρίου και ότι σε αυτόν θα συμμετάσχουν εταιρείες και με νέα πλοία καθώς τα κίνητρα είναι περισσότερα σε σχέση με την περσινή περίοδο. Ωστόσο, μέχρι χθες είχε υποβάλει φάκελο συμμετοχής στον διαγωνισμό μια εταιρεία (κατά πληροφορίες η ΣΑΟΣ ΑΝΕ) ενώ κατά πληροφορίες αναμένεται να συμμετάσχει ακόμη μία, η Blue Star Ferries.
Ο πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ) κ. Απόστολος Βεντούρης, μιλώντας στη σύσκεψη, κατήγγειλε τους διαγωνισμούς «ως φωτογραφικούς», προτείνοντας στη θέση των τριών παλαιών πλοίων που εκτελούσαν ενδοκυκλαδικά δρομολόγια να δρομολογηθεί ένα σύγχρονο, με μεγαλύτερες ταχύτητες που όπως δήλωσε θα έχει το ίδιο κόστος. Οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης των Κυκλάδων ζήτησαν εγγράφως τη συγκεκριμένη πρόταση προκειμένου να «τη μελετήσουν και εφόσον αποτελεί λύση προς το καλύτερο να τη στηρίξουν».
Επίσης ο κ. Απόστολος Βεντούρης ζήτησε να διεξαχθεί νέος διαγωνισμός για τις «άγονες» γραμμές και να συσταθεί Διαρκής Επιστημονική Επιτροπή, η οποία θα εξετάσει όλα τα θέματα της ακτοπλοΐας, με τη συμμετοχή και των εκπροσώπων των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
ΠΗΓΗ : ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
16.10.08
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου