Tου Παντελη Μπουκαλα
«Τέρμα τα καράβια της γραμμής; Και λοιπόν; Ας πάνε με το γιοτ τους». Αυτό θα μπορούσε να απαντήσει, σε αντουανέτειο στυλ, κάποιος από τους πολιτικούς και οικονομικούς προύχοντες του τόπου (ενίων υπουργών συμπεριλαμβανομένων, πρώην ή νυν) στο παράπονο των νησιωτών ότι τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια σταματούν μέχρι νεωτέρας. Οι σκαφάτοι που κατεβαίνουν στα νησιά για τις επιδεικτικές διακοπές τους πιστεύουν προφανώς ότι όλος ο χρόνος είναι καλοκαίρι, οπότε τα πλοία πάνε κι έρχονται, και επίσης ότι όλοι οι νησιώτες θησαυρίζουν τόσο πολύ από τον τουρισμό ώστε πια να κινούνται με ιδιόκτητα αεροπλανάκια, υδροπλάνα ή γιοτ. Εριξαν άγκυρα λοιπόν η «Παναγία η Χοζοβιώτισσα» και η «Παναγία της Τήνου» και ο Μυκονιάτης ή ο Παριανός πρέπει να έρθει στον Πειραιά, από κει να πάει στη Σύρο για τις δουλειές του, να επιστρέψει στον Πειραιά και με άλλο καράβι να πάει στο σπίτι του στη Μύκονο, κλείνοντας τον κύκλο. Α, ναι, τώρα καταλαβαίνουμε και γιατί τις λένε Κυκλάδες τις Κυκλάδες και γιατί πρέπει οπωσδήποτε να χαρακτηριστούν «ακριτική περιοχή» και αυτές.
Αν αυτά συμβαίνουν στις Κυκλάδες, εύκολα συμπεραίνει κανείς πόσο βαρύς είναι ο χειμώνας για τα πιο απόμακρα νησιά και τα λιγότερο φημισμένα, για τα δρομολόγια των οποίων οι πλοιοκτήτες δεν έχουν καν την όρεξη να τρέχουν σε φωτογραφικούς διαγωνισμούς. Μπορούμε άραγε να σκεφτούμε πόσο διαολίζεται, και με το δίκιο του, ένας νησιώτης όταν αρχές Σεπτέμβρη βλέπει τις εφημερίδες, τα περιοδικά και τα κανάλια να γεμίζουν για το «σύνδρομο του τέλους των διακοπών»; Και ιδού οι ειδικοί να εξηγούν γιατί πέφτει σε βαθιά μελαγχολία ο αστός όταν τελειώνει η άδειά του και γυρνάει στη δουλειά του, στην Αθήνα ή σε άλλη πόλη. Για το «σύνδρομο του τέλους του καλοκαιριού» που ενδεχομένως πλήττει όσους μένουν στα νησιά τους, τα οποία όλο και περισσότερο μοιάζουν με σκηνικά χρονικά περιορισμένης χρήσης, και οι οποίοι προσεύχονται στα χίλια ονόματα της Παναγίας να μην αρρωστήσουν, ούτε λέξη. Ε, φαίνεται ότι υπάρχει αθηναιοκεντρισμός και στα σύνδρομα, όπως σε όλα τα υπόλοιπα.
ΠΗΓΗ : ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
18.10.08
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου