Δυσάρεστες εμπειρίες
Κύριε διευθυντά
Επωφελούμαι του άρθρου για τις περιπέτειες του πλοίου επιδοτούμενης γραμμής Παναγία Χοζοβιώτισσα, στο τεύχος 278, ημερομηνίας 28 Σεπτεμβρίου 2008 του περιοδικού σας, για να προσθέσω και τις δικές μας δυσάρεστες εμπειρίες το φετινό καλοκαίρι με αυτό το πλοίο.
Τέλη Ιουλίου ευρισκόμεθα με φίλους στην Πάρο, από την οποία θα συνεχίζαμε τις διακοπές μας στη Φολέγανδρο. Είχαμε εισιτήρια για έξι άτομα και ένα αυτοκίνητο για το Χοζοβιώτισσα, την Παρασκευή 1η Αυγούστου. Το πλοίο έφθασε βεβαίως με αρκετή καθυστέρηση και όταν ήρθε η σειρά μας να επιβιβασθούμε, αρμόδιοι αξιωματικοί μας εμπόδισαν, λέγοντας ότι η κακοκαιρία δεν θα επέτρεπε στο πλοίο να πλευρίσει στο λιμάνι της Φολεγάνδρου. Μας είπαν μάλιστα «εάν θέλετε ανεβείτε, αλλά δεν θα σταματήσουμε στη Φολέγανδρο».
Μη έχοντας συμπαράσταση, διότι είμεθα οι μόνοι με προορισμό τη Φολέγανδρο, αναγκασθήκαμε να μείνουμε στην Πάρο και να εξασφαλίσουμε την απρόβλεπτη επιπλέον διαμονή σε αυτό το νησί μέχρι το επόμενο δρομολόγιο της NEL. Στο πρακτορείο ΝEL ανταλλάξαμε τα εισιτήριά μας για το δρομολόγιο του Ρομίλντα, Κυριακή 3 Αυγούστου. Χάσαμε, με άλλα λόγια, δυο μέρες στη Φολέγανδρο. Ευτυχώς, όμως, το ξενοδοχείο «Πέτρες» όπου είχαμε μείνει ήταν σε θέση να μας δεχθεί άλλες δυο νύκτες και το ξενοδοχείο «Ανεμόμυλος» στη Φολέγανδρο δεν μας χρέωσε τις δυο νύχτες που λείψαμε.
Περιττόν να προσθέσω πως από τη Φολέγανδρο πληροφορηθήκαμε -την ώρα που τους ανακοινώσαμε την ακύρωση λόγω κακοκαιρίας- πως ο καιρός εκεί δεν εμπόδιζε κανένα πλοίο να πλευρίσει στο λιμάνι της. Επιπλέον, μάθαμε πως το ίδιο σενάριο επανελήφθη στη Νάξο, αλλά ότι στην Ιο, λόγω πιέσεων αρκετά μεγάλου αριθμού ταξιδιωτών με προορισμό τη Φολέγανδρο, το πλοίο αναγκάσθηκε να δεχθεί την επιβίβασή τους και πλεύρισε στη Φολέγανδρο, βεβαίως με πολλές ώρες καθυστέρηση, εν πλήρει νυκτί!!!
Το «ρεζιλίκι» της Χοζοβιώτισσας είχε όμως και συνέχεια. Μια εβδομάδα μετά το δικό μας επεισόδιο, άλλοι φίλοι μας είχαν εισιτήριο με αυτό το πλοίο για το δρομολόγιο Φολέγανδρος - Πάρος. Την ημέρα που έφευγαν σημειώθηκε σημαντική καθυστέρηση, διότι στην άφιξη του πλοίου ο μηχανισμός ανοίγματος / κλεισίματος της πόρτας του αμπαριού / γκαράζ έπαψε να λειτουργεί. Για να επιτύχει το άνοιγμα, το πλήρωμα αναγκάσθηκε να υιοθετήσει πρόχειρη λύση - δηλαδή ένας ναύτης σκαρφάλωσε στην πόρτα για να τοποθετήσει σχοινιά με τα οποία τραβώντας τα μπόρεσαν να ανοίξουν την πόρτα. Παρόμοια πρόχειρη λύση χρειάσθηκε για να κλείσουν την πόρτα μετά την επιβίβαση των αυτοκινήτων. Το ίδιο συνέβη στην Ιο, στη Νάξο όπου και αντέδρασε ο λιμενάρχης και, βεβαίως, στην Πάρο.
Οι ξένοι ταξιδιώτες εθεώρησαν τις προσπάθειες αστείες και κορόιδευαν τον ναύτη, μη έχοντας προφανώς υπόψη τους τον πραγματικό κίνδυνο μιας εν πλω τραγωδίας.
Διερωτάται κανείς πώς επιτρέπεται ακόμη, σε αυτές τις συνθήκες, η NEL να χρησιμοποιεί τέτοιο πλοίο για δρομολόγια της επιδοτούμενης γραμμής χωρίς να της επιβληθεί να εξασφαλίσει τη σωστή λετουργία του πλοίου.
Αυγουστινος Θ. Συναδινος / Βρυξέλλες
ΠΗΓΗ : ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
17.10.08
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου